کد خبر: ۲۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ 23 August 2015
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

تشریح روند رسیدگی به پرونده تخلفات میلیاردی گاز در تهران/ راه‌ نفوذ افراد فاقد صلاحیت به نظام مهندسی تهران بسته است

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به جزییات پرونده تخلف تاییدیه‌های تقلبی گاز در تهران، گفت: در چند ماه گذشته براساس ابلاغیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی کمیته‌ای به منظور رسیدگی به پرونده عظیم تخلفات حوزه گاز در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تشکیل شده است.




فریبرز واحدی ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: همچنین این کمیته جهت ارتقای سلامت اداری در حوزه سازمان نظام مهندسی و مبارزه با مفاسد اداری تشکیل شده است.


این مسئول با اشاره به نحوه شکل‌گیری اینگونه تخلفات در حوزه ساخت و ساز، افزود: متاسفانه در چند ماه گذشته تخلف میلیاردی تاییدیه‌های تقلبی گاز کشی در مناطق مسکونی تهران توسط مجریان فاقد صلاحیت و همکاری برخی از اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران و برخی از اعضای کمیته گاز شکل گرفته است.


این مسئول با بیان اینکه اکثر این تخلفات در مناطق مسکونی غرب تهران رویت شده است، تاکید کرد: این تخلفات از طریق دفاتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی کشف شده و با ورود حراست وزارت راه و شهرسازی دستگیری متخلفین به طور جدی در دستور کار است.


وی تاکید کرد: کمیته تشکیل شده جهت رسیدگی به پرونده تخلفات گازکشی مناطق مسکونی غرب تهران با جدیت تمام در تلاش است تا تمام متخلفین را شناسایی کند و با آنها برخورد قضایی شود.


واحدی افزود: اداره کل راه و شهرسازی تهران، سازمان نظام مهندسی این استان را مکلف کرده تا ساختمان‌هایی را که به صورت غیرقانونی و به اشتباه گازکشی شده‌اند را شناسایی و مشکلات آن را هر چه سریع‌تر رفع کنند.


انتخابات سالم، نظام مهندسی را به جایگاه واقعی خود بازمی‌گرداند


مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم در هفتمین دوره از انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی‌‌ها، گفت: با تشکیل هیئت اجرایی انتخابات سازمان نظام مهندسی استان تهران، شرایط سخت‌گیرانه‌تری نسبت به تایید صلاحیت کاندیدا در نظام مهندسی استان تهران در نظر گرفته شده است.


واحدی با تاکید بر اینکه هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان تهران با جدیت با افراد متخلف و دارای سبقه نامناسب برخورد می‌کند، افزود: این رویه به صورت گام به گام و براساس دوره زمانی مشخص شده ای برای انتخابات به واسطه نظارت هیئت‌های اجرایی شایسته صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه روند نظارت دقیق و رعایت الزام‌ها برای اولین بار در دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران دیده شده است، گفت: هیئت اجرایی انتخابات نظام مهندسی استان تهران از افراد شایسته ای که دارای سبقه اجرایی قوی هستند تشکل شده که تجربه این پیشکسوتان راه‌ نفوذ افراد فاقد صلاحیت در هیئت مدیره نظام مهندسی تهران را بسته است.


رییس دستگاه نظارت انتخابات نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: فرآیند انتخاب استان تهران در این دوره به صورت لحظه به لحظه توسط دستگاه نظارت و هیئت‌های اجرایی رصد می‌شود و الزاماتی را که برای تایید صلاحیت کاندیدا لازم است همچون دریافت گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوءپیشینه که در سال‌های گذشته چندان به آن توجه نمی‌شد را از کاندیدا خواستار است.


واحدی با بیان اینکه هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی باید به سلامت اخلاق، صداقت و کار اجرایی مشهور باشند، افزود: متاسفانه در دوره‌های قبل افرادی که از حسن شهرت کافی برخوردار نبودند و منافع گروهی و فردی را به منافع ملی ترجیح می‌دادند در هیئت مدیره ساز مان نظام مهندسی ساختمان استان تهران حضور داشتند.


مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به احراز حسن شهرت کاندیدا اشاره داشت و گفت: حسن شهرت افراد به هیچ عنوان سلیقه‌ای احراز نمی‌شود بلکه این ویژگی توسط مراجع قانونی و در محیط‌هایی که افراد فعالیت اجرایی را انجام داده‌اند احراز می‌شود.


واحدی با تاکید بر اینکه با برگزاری انتخابات سالم، نظام مهندسی به جایگاه واقعی خود بازمی‌گردد، اظهار داشت: اعتماد جامعه باید به سازمان‌های نظام مهندسی بازگردد و قطعا با سخت‌گیری‌های هیئت‌های اجرایی انتخابات سالمی برگزار خواهد شد و سازمان به جایگاه حقیقی خود می‌رسد.


واحدی در پایان با اشاره به ثبت‌نام ۳۴۷ نفر در انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با سخت‌گیری های صورت گرفته توسط هیات های اجرایی، افراد سالم و با اخلاقی در هیئت مدیره نظام مهندسی این استان ورود کنند.


مرجع: صما




بازدید:۴۲۶