کد خبر: ۲۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ 23 August 2015

گزارش تصویری از زباله های سرگردان در سطح محلات مسجدسلیمان/ مردم در انتظار تصویب طرح ساماندهی پسماند های شهری هستند


سازه نیوز: امروزه در شهرهای توسعه یافته زباله ها دیگر یک معضل نیستند بلکه شهرداری ها با مدیریت صحیح و اصولی از زباله درآمد پایدار ایجاد می نمایند.
بوی تعفن فاضلاب های رها شده در سطح خیابان ها و محلات و تجمع زباله ها در مناطق مسکونی از جمله صحنه هایی است که بسیاری از شهروندان مسجدسلیمانی روزانه شاهد آن هستند.

این امر علاوه بر خطرات زیست محیطی با توجه به گرمای هوا، انتقال و سرایت انواع بیماری ها و افزایش حیوانات موزی را به دنبال دارد. لذا می طلبد متولیان امر و ناظران بهداشتی و زیست میحطی در این زمینه اقدامات جدی را اتخاذ کنند.

۱

اما باید گفت: جمع آوری و رها سازی زباله ها به شیوه سنتی و یا دفن غیر اصولی، آلودگی آب و خاک را به دنبال دارد. و متاسفانه طرح هایی مانند طرح پسماند شهری و تفکیک زباله که باعث بهبود شیوه جمع آوری زباله ها و ایجاد درآمد های پایدار می شود به دلایلی نامعلوم مسکوت مانده است. که باید متولیان امر پاسخ دهند.

۲

امروزه در شهرهای توسعه یافته زباله ها دیگر یک معضل نیستند بلکه شهرداری ها با مدیریت صحیح و اصولی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به خانواده از زباله درآمد پایدار ایجاد می نمایند.

۳

لذا با توجه تصاویر و شرح ذکر شده تصویب و اجرای طرح ساماندهی پسماندها شهری مسجدسلیمان ضروری به نظر می رسد.

 

۴

 

مرجع: عصرجهان

بازدید:۱۶۹۵
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
متاسفم برای عقب ماندگی 70 ساله از کشورهای توسعه یافته در سازمان دهی زباله ها