کد خبر: ۲۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ 24 August 2015

تغییر ساعات برخی پروازهای ماهان و سرگردانی مسافران/ صدور بلیت تمام‌بها برای نوزاد‌ان ‌و مشکلات والدین


سازه نیوز: شرکت هواپیمایی ماهان ساعت انجام تعدادی از پروازهای خود را تغییر داد که این تغییر ساعت، موجب سرگردانی مسافران شده است.

یکی از مسافران پرواز تهران-مشهد ماهان در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: از حدود ۱۵ روز پیش برای برگزاری همایشی در مشهد نسبت به تهیه بلیت هواپیما اقدام‌ و برنامه زمان‌بندی خود را طوری تنظیم کردیم که همزمان با ساعت شروع همایش، در مشهد مقدس باشیم.


وی بیان کرد: در همین راستا بلیت رفت و برگشت تهران-مشهد‌ شرکت هواپیمایی ماهان را تهیه کردیم و مقرر شد از طریق پرواز شماره ۱۰۳۵ ماهان‌ایر، روز دوم شهریورماه ساعت ۱۳:۵۰ از تهران به مشهد حرکت کنیم و پس از آن ساعت ۱۱:۱۵ روز چهارم شهریورماه، مشهد را به سمت تهران ترک کنیم.


این مسافر بیان کرد: اما شرکت هواپیمایی ماهان بدون در نظر گرفتن برنامه‌ریزی‌‌ مسافران، از حدود سه روز پیش در قالب ارسال پیامکی، خبر از تغییر ساعات پرواز‌های رفت و برگشت مذکور داد.


وی بیان کرد: در این پیامک شرکت هواپیمایی ماهان آمده است که پرواز شماره ۱۰۳۵ ماهان که قرار بود روز دوم شهریورماه در ساعت ۱۳:۵۰ تهران را به مقصد مشهد ترک کند، با چند ساعت تأخیر در ساعت ۱۹:۳۰ همان روز انجام می‌شود و پرواز برگشت نیز که مقرر بود ساعت ۱۱:۱۵ روز چهارم شهریور برگزار شود، چند ساعت زودتر و در ساعت ۰۸:۱۵ همان روز برگزار خواهد شد.


این مسافر افزود: این تصمیم شرکت هواپیمایی ماهان برای تغییر ساعات پروازی در حالی بدون مشورت از مسافر اتخاذ شد‌ که حداقل تیم چند نفره ما که اغلب بانوان هستند، ساعات پروازی خود را با ساعات شروع و پایان همایش تنظیم کرده بودند.


وی افزود: با این تغییر ساعات پروازی در واقع ما به مراسم افتتاحیه این همایش نمی‌رسیم ضمن آنکه مراسم اختتامیه را هم از دست می‌دهیم.


* صدور بلیت تمام‌بها برای نوزادان توسط ماهان‌ایر


این مسافر شرکت هواپیمایی ماهان بیان کرد: مشکل دیگری که ما با شرکت هواپیمایی ماهان داریم، صدور بلیت تمام‌بها برای نوزادان است.


وی افزود: همه شرکت‌های هواپیمایی بابت صدور بلیت برای نوزادان (که صندلی به آنها تعلق نمی‌گیرد) نرخ پایین‌تری نسبت به نرخ معمول بزرگسالان دریافت می‌کنند اما‌ ماهان‌ایر بابت نوزادان زیر ۳ سال هم برای ما بلیت تمام‌بها صادر کرده است.


وی افزود: مشکل صدور بلیت تمام‌بها برای نوزادان این است که هنگام تهیه کارت پرواز به نوزاد زیر ۳ سال صندلی پرواز تعلق نمی‌گیرد مجبور می‌شویم این بلیت دریافتی را کنسل کرده و بلیت نوزاد تهیه کنیم و این موجب زیان مالی و سرگردانی والدین می‌شود.


مرجع: فارس


بازدید:۱۱۱۲