کد خبر: ۲۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ 08 September 2015

صعود فرودگاه آبادان به جایگاه نهم عملکرد پروازی فرودگاههای کشور

فرودگاه آبادان در مرداد ماه سال جاری  به جایگاه نهم عملکرد پروازی در سطح فرودگاههای کشور صعود کرد .

محمد رضا رضایی مدیرفرودگاه آبادان گفت : صعود فرودگاه آبادان به جایگاه نهم در جدول عملکرد پروازی فرودگاههای کشور تاکیدی بر ظرفیت و قابلیت بالقوه  این فرودگاه است .

رضایی افزود :  در مردادماه سال گذشته فرودگاه آبادان در جایگاه سیزدهم جدول عملکرد پروازی قرار داشت که  در سال جاری با ۴ پله صعود به جایگاه نهم رشد کرده است و بعد از فرودگاههای مهرآباد ، مشهد ،امام خمینی ( ره ) ، شیراز ، اهواز ، اصفهان ، تبریز و بندرعباس قرار گرفت .

مدیرفرودگاه آبادان با اشاره به اینکه این افزایش پرواز باتوجه به محدودیت فضای دردسترس در محیط ترمینال و با صبر و همکاری شرکت های هواپیمایی و مردم محقق شد .

ایشان ادامه داد : وی با اشاره به نزدیکی عراق به این منطقه  و کثرت ترددها، تصریح کرد: می‌توان با برنامه ریزی و بازنگری مناسب در امور، نسبت به افزایش و برای برقراری سایر پروازها نیز اقدام کرد.

رضایی  گفت: در برنامه بلندمدت پیش‌بینی شده برای توسعه، منطقه آزاداروند به عنوان یک محور اقتصادی در خاورمیانه دیده‌ شده و وجود خلیج فارس در بخش جنوبی منطقه به عنوان یک موقعیت استثنایی مورد توجه و نگاه ویژه برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته است و وجود فرودگاه آبادان در این منطقه نقطه عطف این ظرفیت است .

مدیر فرودگاه آبادان افزود: از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در جهت توسعه و بهبود شرایط فرودگاه  باید بهره بگیریم ، این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است و این استراتژیک مشارکتی و تعاملی را می طلبد .

وی خاطرنشان نمود :  در حال حاضر پروژه های بزرگ ، گام های توسعه ی قابل تاملی به صورت مشارکتی و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاههای کشور در فرودگاه آبادان کلید خورده که تاکیدی بر این فرصت استراتژیک است .

رضایی گفت : پروژه هایی چون احداث ترمینال ۵۰۰۰ مترمربعی ، نصب دستگاه فرود اتوماتیک ، احداث پارک ۲ کیلومتری بلوار ورودی ، احیا و ایجاد فضای سبز محوطه و ....... را می توان به عنوان  نمونه ایی از این همکاری بیان نمود .

مدیر فرودگاه آبادان با تشکر از همکاری تنگاتنگ مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند افزود : سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌هایی را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش‌بینی کرده است و جهت توسعه فرودگاه به عمل رسیده اند .

ایشان تصریح نمود : فرودگاه آبادان در مردادماه ماه سال جاری بیش از ۵۴۱ فروند پرواز را پذیرش و سرویس دهی نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۲ درصد رشد روبرو بوده است .

مدیر فرودگاه آبادان افزود : در حال حاضر فرودگاه آبادان بیش از ۱۴۰ پرواز داخلی و خارجی را در هفته به مقاصد شیراز ، تهران ، اصفهان ، مشهد ، خارک  ، بندرعباس ،شارجه و کویت  سرویس دهی می دهد و آمادگی پذیرش پرواز در مسیرهای مورد استقبال و پرتردد می باشد .

بازدید:۸۴۰
برچسب ها: فرودگاه ، آبادان ، پرواز ، کشور