کد خبر: ۲۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ 13 September 2015

۸۰ درصد کارگران ساختمانی آموزش ندیده‌اند!


سازه نیوز:کمتر از ۲۰ درصد کارگران ساختمانی و تکنسین های فنی ساخت و ساز از آموزش های لازم برخوردار بوده اند و در این حوزه اقدامات مناسبی تا کنون انجام نشده است.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ای اختصاصی با حضور مهندس حامد حقی مدیرعامل موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ایران به تشریح فعالیت های لایحه حوادث غیر مترقبه پرداخت.

در این جلسه که پس از گفتگوی تلفنی بین نجار و حقی و اعلام آمادگی حقی به عنوان یک سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران برای کمک به سازمان مدیریت بحران کشور انجام شد ، اسماعیل نجار به موضوعات مختلف لایحه اشاره کرد.

در این جلسه اسماعیل نجار با تاکید این مطلب که سانحه از جغرافیا طبعیت نمی کند و با وقوع زلزله تهران، زلزله های فیروزکوه و شهر ری و ... را هم به دنبال خواهیم داشت گفت: در لایحه مسوولیت مدیریت بحران در استان تهران به وزیر کشور سپرده شده چرا که با وقوع زلزله تهران نمی توان مسوولیت شهر تهران را به شهردار سپرد و مسوولیت سایر شهرستان ها را به فرماندار تهران سپرد و این مساله باعث تداخل کاری در دستگاه هایی می شود که در استان تهران یک جایگاه بیشتر ندارند و به طور مثال مدیر کل یک دستگاه نمی تواند هم به دستورات شهردار گوش دهد و هم به دستورات فرماندار تهران لذا بر این اساس با ارتقا جایگاه مدیریت بحران استان تهران با مسوولیت وزیر کشور و حضور استاندار تهران و شهردار تهران به عنوان دو بازوی امنیتی و اجرایی این مساله برطرف شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این جلسه وضعیت زلزله را بسیار غیرقابل پیش بینی اعلام داشت و گفت: در این حوزه تا همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان نباشد هیچ اقدامی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور نتیجه ندارد.

۲۰ درصد کارگران ساختمانی آموزش دیده اند

نجار با بیان این سوال که آیا سازمان فنی و حرفه ای چند نفر از کارگران ساختمانی را آموزش درست داده گفت: کمتر از ۲۰ درصد کارگران ساختمانی و تکنسین های فنی ساخت و ساز از آموزش های لازم برخوردار بوده اند و در این حوزه اقدامات مناسبی تا کنون انجام نشده است.

مرجع :اسکان نیوز