کد خبر: ۲۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ 30 September 2015

سیاحی تاکید کرد: لزوم پایان کار ساخت پل نهم اهواز در کمتر از دو ماه


سازه نیوز:معاون عمرانی استانداری خوزستان با انتقاد از تاخیر در ساخت پل نهم اهواز گفت: کار بخش شرقی پل که بر عهده نفت بوده به پایان رسیده و منتظریم شهرداری اهواز و مجموعه راه و شهرسازی صورتجلسه خود را در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز به استانداری ارائه دهند.

احمد سیاحی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان که ۷ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه مردم از سوی مسئولان وعده‌هایی در زمینه اختصاص مدارس در مناطق پرترافیک شهر اهواز جهت پارک خودروها در ساعات غیراداری می‌شنوند ولی در عمل مشاهده می‎شود که تنها یک مدرسه به این امر اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: شهرداری باید در زمینه ساماندهی وضعیت پارک خودروها اقدام کرده و فرماندار اهواز نیز مساله را تا ۴۸ ساعت آینده نهایی کند. شایسته نیست که بعد از گذشت چندین جلسه به استاندار اعلام کنیم که تنها اختصاص یک مدرسه جهت ساماندهی ترافیک، نهایی شده است.

سیاحی بیان کرد: متاسفانه مشکل ما همگی مسائل را پشت گوش می‌اندازیم، در صورتی که باید به وفاقی جمعی در جهت حل مساله برسیم تا شاهد مشکل ترافیک در سطح شهر نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با اشاره به اصلاحات هندسی تقاطع "توحید - چمران" و "توحید – اردیبهشت" در منطقه کیانپارس و همچینن هوشمندسازی و نصب چراغ در تقاطع اردیبهشت عنوان کرد: تا ۲۰ مهرماه تقاطع اردیبهشت هوشمند خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: با مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان توانستیم بخشی از مشکلات ترافیک در فلکه دوم کیانپارس را با اصلاحات هندسی حل کنیم که این نشان می‎دهد می‎توان با حداقل اعتبارات، مشکل بزرگی مانند ترافیک را حل کرد. در مجموع با یک طرح جامع می‎توان ترافیک منطقه کیانپارس را سامان داد که با اصلاحات هندسی می‎توان به این هدف رسید.

وی در خصوص عدم اجرای طرح پارکبان و لزوم تسرع در اجرای آن بیان کرد: پارکبان از جمله طرح‌هایی بود که جهت بررسی آن چندین جلسه برگزار کردیم و همه کارهای آن نیز انجام شده بود و حتی مسیرها را نیز نهایی کرده بودیم ولی گفته شد که شورای شهر اهواز این طرح آن را تصویب نکرده است.

سیاحی تصریح کرد:‌ من و آقای فرماندار با تک تک اعضای شورای شهر در این خصوص صحبت کردیم. این صحبت‌ها را در حضور استاندار نیز انجام دادیم تا طرح پارکبان به نتیجه برسد. در حال حاضر فرآیند مناقصه و فراخوان عمومی این طرح در حال انجام است. هر چند اندکی تاخیر در کار طبیعی است ولی در برنامه‎ است که این طرح به صورت فوری و براساس زمان‎بندی، نهایی شود. در نهایت به دوستان تکلیف کردیم این پروژه نیز تا پایان مهرماه نهایی شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت پل‌های عابر پیاده اهواز نیز اظهار کرد: انتظار داشتیم شهرداری تاکنون طرح ساماندهی پل‌های عابر پیاده را پیش ببرد ولی این طرح آن گونه که باید و شاید محقق نشده است. احداث پل‎ها از یک طرف و نگهداری از آن نیز از طرف دیگر اهمیت دارد و انتظار داریم بعد از احداث پل‎ها در نگهداری از آنها هم برنامه ریزی مناسب انجام شود.

وی با انتقاد از تاخیر در عملیات احداث و نحوه پیشرفت پل نهم اهواز نیز عنوان کرد: از به تاخیر افتادن این پروژه گله‎مند هستیم. از دوستان خواسته‎ایم مکاتبات لازم در این زمینه را انجام دهند. به نظر می‎رسد قسمتی که مربوط به شرق پروژه بوده و اجرای آن بر عهده مجموعه نفت بوده به پایان رسیده است.

سیاحی افزود: گفته می‌شود که عملیات این پروژه یک ماه و نیم تا دو ماه طول می‌کشد ولی باید سعی شود که کار ساخت آن زودتر از این اجرایی شود. در حال حاضر تنها بخش غربی پل باقی مانده که منتظر هستیم شهرداری و اداره‎کل راه و شهرسازی صورتجلسه و اعتبار مورد نیاز را برای ما بفرستند تا بتوانیم آن را نهایی کنیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان درباره ضرورت ساماندهی خودروهای عبوری در خیابان نادری نیز اظهار کرد: در طرح بازگشایی خیابان نادری از ابتدا قرار بر این بود که تنها خودروهای مجاز از این مسیر حرکت کنند. دوربین کنترل سرعت در این منطقه نصب شده است ولی به دلیل این که سامانه پیامکی هنوز راه نیافتاده و اطلاع‌رسانی به افراد به خوبی انجام نگرفته است، هنوز به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی گفت: از مجموعه پلیس راهور خواسته‌ایم تا ۱۰ روز آینده پیشنهادات خود را در خصوص ساماندهی خیابان سلمان فارسی در جهت عبور خودروهای مجوزدار ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در این جلسه سرهنگ عادل مجدمی، رییس پلیس راهور خوزستان نیز با اشاره به طرح استفاده از پارکینگ مدارس در ساعات غیراداری اظهار کرد: متاسفانه آموزش و پرورش مخالف استفاده از مدارس به عنوان پارکینگ است. از سوی دیگر، بسیاری از مدارس نیز که فضای لازم را دارند به دلیل دوری از هسته مرکزی شهر، نمی‌توان در این طرح از آنها استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به تاخیر در ساخت پل نهم اهواز نیز گفت: این سومین بار است که دوستان می‌گویند ساخت پل نهم با دو ماه کار، به پایان می‌رسد ولی در عمل دیده می‌شود که هیچ پیشرفتی در کار نیست.

مجدمی ادامه داد: پل نهم برای ما در حل مشکلات ترافیکی اهواز اهمیت زیادی دارد و این شیوه مناسبی نیست که با استاندار جلسه می‌گذاریم و قول می دهیم ولی هیچ کاری انجام نمی‌شود.

مرجع:ایسنا

بازدید:۸۴۶