کد خبر: ۲۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ 04 October 2015

تکلیف مالکیت زمین های اهدایی به جنگ زدگان آبادان چیست!


سازه نیوز:پس از پایان جنگ تحمیلی از سوی اداره راه و شهرسازی زمین هایی در مناطق مختلف شهر آبادان به مردم جنگ زده که به شهر خود برگشته بودند؛ واگذار شد و اکنون که ۲۶ سال از پایان جنگ تحمیلی و اهدای زمین ها می گذرد اداره راه و شهرسازی تقاضای باز پس گیری این زمین ها را دارد
پس از پایان جنگ تحمیلی از سوی اداره راه و شهرسازی (با نام قدیم مسکن و شهرسازی) زمین هایی در مناطق مختلف شهر آبادان به مردم جنگ زده که به شهر خود برگشته بودند؛ واگذار شد. از آنجا که این زمین ها فاقد زیرساخت های لازم برای ساخت و ساز بودند مردم جنگ زده به ساخت و ساز در این زمین ها اقدام نکردند و اکنون که ۲۶ سال از پایان جنگ تحمیلی و اهدای زمین ها می گذرد اداره راه و شهرسازی تقاضای باز پس گیری این زمین ها را دارد.

عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان  اظهار کرد: یک سری زمین‌های اهدایی به مردم جنگ‌زده آبادان در مناطق مختلف شهری است که این زمین ها توسط اداره راه و شهرسازی به صورت قرارداد واگذاری، سال ها پیش به مردم تحویل شده است.

وی ادامه داد: اکنون شهرداری بر اساس قانون از اداره راه و شهرسازی بابت این زمین ها طلب مالیات کرده است، راه و شهرسازی نیز به دلیل اینکه زمین ها را به مردم تحویل داده است پرداخت این مالیات ها را بر عهده آن ها گذاشته است.

فرماندار آبادان افزود: از بین شهروندان آبادانی کسانی هستند که براساس برگ واگذاری زمین تحویل گرفته اند، باید زمین های خود را بسازند و اگر توان ساخت و ساز را ندارند باید پروانه ساخت بگیرند و یا عوارض شهرداری را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مالیات میلیاردی راه و شهرسازی در کمیسیون ماده ۷۷ مجلس برای شهرداری نوشته شده است، در حالی که مردم با دارا بودن برگ واگذاری ، مالک این زمین ها هستند. در همین راستا راه و شهرسازی اعلام کرده است که مردم باید ساخت و سازهایشان را انجام دهند.

شهبازی عنوان کرد: براساس قول نامه و قرارداد زمین ها تحویل مردم شده است و مردم مالک این زمین ها هستند و کلیه تعهدات ناشی از این مالکیت بر عهده آنان است اما با روندی که پیش می رود دولت بدهکار شده است و با وجود این قانون، قرارداد زمین ها را لغو می کند. مردم باید به قانون و مقررات پای بند باشند یا زمین هایشان را بسازند و یا سند ثبتی بگیرند.

وی بیان کرد: اگر تا یک ماه آینده با برگزاری کمیسیون ماده ۷۷ ، راه وشهرسازی نتواند تکلیف زمین و سندهای واگذاری شده را مشخص کند محکوم به پرداخت مالیات ها خواهد شد.

فرماندار آبادان در پایان گفت: با این روند در واقع به مردم کمک می شود. راه حل این است که مردم برای سند ثبتی زمین ها اقدام کنند. اکنون قرارداد واگذاری زمین ها به پایان رسیده و این قرارداد غیر رسمی است و صاحبان زمین ها نمی توانند اقدام به فروش آنها بکنند. به اعتقاد من کاری که اکنون در حال انجام است بسیار ارزشمند است و مردم نیز از این فرصت باید بهره ببرند و پس از این همه سال که زمین ها را تحویل گرفته اند سند ملک خود را به نام و قطعی کنند.

مرجع :خوزنیوز

بازدید:۱۹۳۶