کد خبر: ۲۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ 08 October 2015

انتخابات نظام مهندسی در استان های تهران، گیلان و فارس لغو شد/ برگزاری انتخابات مجدد، هفته آینده


سازه نیوز:به دلیل برخی مشکلات فنی، هفتمین دوره انتخابات سازمان های نظام مهندسی در استان های تهران، گیلان و فارس در میانه راه لغو شد.
بر اساس شنیده هاسیستم فنی شعب اخذ رای در استان تهران دچار مشکلات فنی شده و این انتخابات از سوی هیئت نظارت لغو شده است.
کارشناسان فنی در شعب انتخاباتی مختلف، در دو روز گذشته، در سه دوره متوالی کلیه شعب اخذ رای را چک کرده که این سیستم ها بدون هر گونه مشکلی بوده است.
همچنین در برخی استان های دیگر نیز این انتخابات با مشکلاتی مواجه شده است که به محض دریافت اطلاعات دقیقتر در صما منتشر خواهد شد.

تکمیلی:
حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار «صما» خبر به تاخیر افتادن انتخابات در استان تهران را رسما تایید کرد.

تکمیلی ۲:
منوچهر شیبانی‌اصل رئیس دستگاه نظارت بر هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان کشور در نامه‌ای به دستگاه نظارت استان‌ها اعلام کرد: در راستای صیانت کامل از آرای اعضای سازمان های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها با توجه به برخی مشکلات پیش‌آمده در فرآیند رای‌گیری الکترونیکی انتخابات در بعضی از استان‌ها، در صورتی که هیات اجرایی استان مشکل موجود را با نظر دستگاه نظارت استان قابل رفع ندانسته و از صحت کامل فرآیند رای گیری اطمینان لازم را حاصل ننماید، مجاز است حسب نصوص مندرج در آیین نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ انتخابات روز جاری (مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۶) را لغو نموده و در روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۲۳ آن را برگزار نماید.

انتخابات نظام مهندسی در استان های تهران، گیلان و فارس لغو شد/ برگزاری انتخابات مجدد، هفته آینده/ استقبال گسترده از صندوق های رای
وضعیت سایر استان ها:
بر اساس شنیده های خبرنگار صما، انتخابات سازمان نظام مهندسی در استان قزوین با چهار ساعت تاخیر شروع شده است و برخی از سیستم های حوزه های رای گیری همچنان دارای مشکلاتی هستند.
انتخابات در استان البرز و اردبیل بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است.
در استان سمنان انتخابات در شهرستان های گرمسار و دامغان تا ساعت ده با مشکلاتی روبرو بوده است و در لحظه تنظیم خبر، در سراسر استان بدون مشکل برگزار می شود.
انتخابات در استان یزد بدون مشکلات فنی برگزار می شود. هرچند شنیده ها حاکی از آن است که برخی بگومگوها بین حاضرین در شعبه های رای گیری رخ داده است.
انتخابات در استان همدان بدون هیچ مشکلی در حال برگزاری است.
انتخابات در استان مرکزی در لحظاتی با قطعی مواجه شده است. هم اکنون این مشکل مرتفع شده است.
در استان خراسان جنوبی، انتخابات با چهل دقیقه تاخیر آغاز شده است. برخی از مهندسین در این استان به نحوه انتخاب مهندسین رشته های معماری و شهرسازی معترضند.
در استان گیلان، علی رغم مشارکت بسیار خوب مهندسین، به دلیل مشکلات فنی انتخابات لغو شد.
در استان بوشهر انتخابات بدون مشکل و با مشارکت حداکثری در حال برگزاری است.
انتخابات در استان فارس با مشکلاتی روبروست. در برخی شهرستان ها انتخابات به دلیل مشکلات فنی برگزار نمی شود و در شهر شیراز سرعت اینترنت در شعب اخذ رای بسیار پایین است که فرآیند برگزاری انتخابات را با مشکل مواجه کرده است.
انتخابات در استان سیستان و بلوچستان بدون مشکل و با مشارکت مناسب در حال برگزاری است.
انتخابات دراستان خراسان شمالیبدون مشکل در حال برگزاری است.
در استان خوزستان انتخابات بدون مشکل در حال برگزاری است. مشارکت در این انتخابات، مخصوصا در برخی شهرستان های این استان، گسترده است.
انتخابات در استان آذربایجان شرقی با مشارکت گسترده اعضا در حال برگزاری است، هرچند برخی بداخلاقی های انتخاباتی، از جمله تبلیغ در روز انتخابات، در برخی شعب مشاهده شده است.
انتخابات دراستان خراسان رضویبدون مشکل در حال برگزاری است. شروع انتخابات در این استان با مقداری تاخیر بوده است. استقبال از این انتخابات مناسب گزارش شده است.
انتخابات دراستان آذربایجان غربیبدون مشکل در حال برگزاری است. مشارکت در انتخابات مناسب ارزیابی می شود.

انتخابات دراستان قمبا تاخیر و از ساعت ۱۱ آغاز شده است و هم اکنون تقریبا بدون مشکل در حال برگزاری است.

انتخابات دراستان فارس هم لغو شد.

انتخابات دراستان های گلستان، مازندران، زنجان و چهارمحال و بختیاری بدون مشکل در حال برگزاری است. انتخابات در استان چهارمحال و بختیاری با کمی تاخیر آغاز شده است.

انتخابات در استان های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بدون مشکل در حال برگزاری است.

مرجع:صما