کد خبر: ۲۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ 08 February 2016

جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز برگزار شد

جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز با حضور کورش لطفی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، احسان جوادی، نایب رئیس دوم سازمان، علیرضا عالمشاه، عضو هیات مدیره سازمان، محسن فلاح، مدیر تاسیسات سازمان و جمعی از اعضای گروه تخصصی معماری و مکانیک برگزار شد
جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز با حضور کورش لطفی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، احسان جوادی، نایب رئیس دوم سازمان، علیرضا عالمشاه، عضو هیات مدیره سازمان، محسن فلاح، مدیر تاسیسات سازمان و جمعی از اعضای گروه تخصصی معماری و مکانیک حضور داشتند.
IMG_4927
در این جلسه، لطفی بر ضرورت ارتقا ایمنی در ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: باید در ساخت و سازهای جدید از سیستم های مدرن اعلام و اطفا حریق استفاده شود.
وی ادامه داد: جهت ارتقا ایمنی ساختمان ها، سامانه آنلاین درخواست بازدید دوره ای از تاسیسات آتش نشانی در سایت نظام مهندسی و آتش نشانی ایجاد شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: درنظر است نظام مهندسی مکاتبه ای با معاونت عمرانی استاندار داشته باشد تا شهرداری ها قبل از تاییدیه آتش نشانی مبنی بر رعایت مسائل ایمنی در ساختمان، پایان کار صادر نشود.
IMG_4923
وی یکی از دلایل تشکیل این جلسه مشترک را جلوگیری از حوادث احتمالی آتش سوزی در آینده بیان کرد و افزود: در کشورهای پیشرفته استفاده از سیستم GIS امکان شناسایی سریع محل حادثه فراهم شده که امیدواریم با همکاری مشترک، این مهم در ساخت و سازهای خوزستان صورت گیرد.
لطفی به پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پدافند غیرعامل در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان دیده شده ضرورت استفاده از کارشناسان شهرسازی و سازه در راستای تعامل با سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز احساس می شود.
در بخش های مختلف این جلسه اعضای گروه های تخصصی معماری و مکانیک و همچنین کارشناسان آتش نشانی شهرداری اهواز به اعلام نقطه نظرات و دیدگاه های فنی خود پرداختند.
همچنین در این جلسه غلامرضا سلحشور، معاون پیشگیری و آموزش آتش نشانی شهرداری اهواز، ضمن تشکر از سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به دلیل توجه به موضوع ایمنی ساختمان ها از اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری بیشتر با نظام مهندسی خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری دو مجموعه، تدوین شیوه نامه مشترک مراحل اجرایی رعایت ایمنی در ساختمان ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.
IMG_4906

بازدید:۱۹۸۳