کد خبر: ۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ 10 April 2016

نظام مهندسی ساختمان نقش تعیین کننده ای در سیما، منظر و مبلمان شهری

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش تعیین کننده ای در چگونگی سیما، منظر و مبلمان شهری دارد.
 منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش تعیین کننده ای در چگونگی سیما، منظر و مبلمان شهری دارد.
دکتر علی اکبر کریمی در جریان بازدید ازسازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در جمع اعضای هیات مدیره و کارکنان این سازمان در اراک افزود: منظر و سیمای شهری کلانشهر اراک به هیچ عنوان در شان آوازه 250 ساله این شهر نیست و شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک باید از ظرفیت علمی، پژوهشی و طراحی سازمان نظام مهندسی بیش از پیش استفاده کنند.
وی ادامه داد: بهره گیری از توان تخصصی و ظرفیت های قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان برای توسعه و آبادانی همه نقاط استان مرکزی باید در اولویت تصمیم سازان ارشد استان قرار گیرد.
منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف سازمان نظام مهندسی ساختمان از کشور خسارت های جبران ناپذیری از قبیل قانون گریزی و هرج و مرج در کار ساخت و ساز را به دنبال دارد، بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای حفظ نظام مهندسی ساختمان در کشور تلاش کنند. 
وی طراحی ساختمان هایی با منظر ممتاز به عنوان نماد شهر اراک را یکی از مهمترین وظایف نظام مهندسی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: عملیاتی ساختن این مهم می تواند مقدمات جذب گردشگران را به این شهر فراهم کند.
دکتر کریمی گفت: همه اعضای سازمان نظام مهندسی باید در راستای وظایف قانونی خود به بهترین نحو عمل کرده و در زمینه حفظ سرمایه ها و منافع ملی اهتمام داشته باشند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: شش هزار مهندس در هفت رشته اصلی با تکالیف متعدد در این سازمان فعالیت می کنند. 
غلامحسن اله دادی افزود: هم اکنون 20 نمایندگی این سازمان در شهرهای مختلف استان فعال هستند و بر اجرای مقررات ملی ساختمان که اصلی ترین وظیفه سازمان است، نظارت می کنند.
وی ادامه داد: قانون برای سازمان نظام مهندسی ساختمان وظایفی را تعریف کرده و عده ای در کشور برای فرار از استاندارد سازی و عمل به قانون، در حال فرافکنی و جوسازی هستند که نیاز است به شکل جدی از ظرفیت های قانونی سازمان دفاع شود. 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد: توجه به حقوق شهروندی از مهمترین اولویت های سازمان نظام مهندسی است که این مهم با ارایه خدمات مطلوب به شهروندان خلاصه می شود.
وی ادامه داد: همدلی و همکاری سازمان نظام مهندسی با دستگاه های اجرایی می تواند زمینه ساز اجرای ساخت و سازهایی استاندارد با کیفیت مطلوب باشد که از هدررفت سرمایه های ملی جلوگیری می کند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی غیردولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال 1374 در مجلس شورای اسلامی مصوب و فعالیت خود را از همان سال آغاز کرد. 
در این جلسه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هر یک در سخنانی به فعالیت ها و دستاوردهای سازمان و همچنین معضلات و چالش های فراروی این سازمان مردم نهاد تخصصی پرداختند و از دکتر کریمی خواستند تا با نگاه کارشناسی و تعامل با کمیسیون های تخصصی این سازمان شرایط را برای توسعه و آبادانی کشور فراهم نمایند.

بازدید:۱۰۴۷