کد خبر: ۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰ 08 December 2011

تنها 57 درصد واحدهای تجاری در شهرداری شوشتر پرونده دارند


شهردار شوشتر گفت: در شرایط کنونی فقط 57 درصد از واحدهای تجاری و صنوف در شهرداری دارای پرونده هستند و به همین ترتیب تنها 57 درصد عوارضات از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.آرش دُر اظهار داشت: در شرایط کنونی تنها 57.2 درصد از واحدهای تجاری و صنوف در شهرداری شوشتر دارای پرونده هستند و این به نوعی کم شماری در واحدهای پرداخت کننده عوارضات شهرداری است.
وی با اشاره به پرونده‌های موجود در سطح شهرداری شوشتر گفت: در شهرداری شوشتر تنها برای 4 هزار واحد صنفی پرونده وجود دارد در صورتی که در سطح شهر شوشتر بیش از 7 هزار واحد تجاری و صنوف مختلف وجود دارد.
دُر با تاکید بر اینکه باید در بروز رسانی پرونده‌های موجود در شهرداری تلاش کرد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا پرونده‌های موجود در سطح شهرداری شوشتر بروز شود تا بتوان در راستای دریافت عوارضات شهرداری در شهر اقدام کرد.
شهردار شوشتر درباره جمع آوری تابلوهای فرسوده و غیرمجاز در سطح شهر شوشتر گفت: در روزهای گذشته به همه بازاریان شهرستان شوشتر درباره تابلوهای فرسوده اخطار داده شده بود و به این منظور ضرب‌الاجلی تعیین شده بود که در صورتی که تابلوهای فرسوده و استندهای موجود در سطح شهر خود را جمع آوری نکنند شهرداری برای این امر اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه تابلوهای فرسوده و غیرمجاز از سطح خیابان طالقانی شوشتر جمع آوری شده است، افزود: تابلوهای فرسوده از سطح خیابان طالقانی شوشتر جمع‌آوری شده است و شمار این تابلوها به 400 فقره می‌رسد.
دُر تاکید کرد: جمع آوری تابلوهای فرسوده و سدمعبر در سطح شهر شوشتر ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده نیز این طرح ادامه دارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری شوشتر تاکید کرد: ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان شوشتر راه‌اندازی شده است و در اقدامات اولیه در دو شب گذشته بیش از 25 سگ کشته شده است.
وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی در تغییر ساختار این ستاد بود گفت: این ستاد در بازنگری انجام شده باید با روش‌هایی غیر از تیراندازی سگ‌ها اتلاف می‌کرد که با نبود امکانات در شوشتر چنین امری امکان پذیر نبود و این شرایط باعث شد تا قدری این ستاد تعطیل باشد.
وی با اشاره به اینکه مشکل پیمانکار این ستاد برطرف شده است، افزود: با صبوری مسئولان بهداشتی شهر شوشتر در طی مراحل قانونی این ستاد مشکل پیمانکار این ستاد برطرف شده است و در شرایط کنونی کسی که پیمانکار این ستاد و مسئول اتلاف سگ‌های ولگرد در شوشتر شده است مجوز رسمی از نیروی انتظامی دارد و از این نظر نیز مشکلی برای این امر وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای اتلاف سگ‌های ولگرد نیاز به زمان است زیرا در این مدت که این ستاد تعطیل بوده است این سگ‌ها زاد و ولد زیادی داشته‌اند و باید با برخورد جدی در این باره برای رسیدن شوشتر به وضعیت مناسب از نظر بهداشتی تلاش کرد و در این باره در حال تلاش هستیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان شوشتر به دلیل سابقه تاریخی بسیاری زیادی که دارد باید با حفظ مبانی تاریخی بودن به تمرکز بازارها اقدام کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید برخی از بازارهای شوشتر به مکان‌های جدیدی منتقل شوند، بیان کرد: بازارهای عطاری، پارچه فروشی، بستنی فروشی و.... باید با حفظ صبغه تاریخی در مکان‌های تاریخی راه اندازی شود و در این باره باید اقدامی شایسته انجام شود.
دُر  تصریح کرد: در روزهای گذشته بیش از 320 الی 350 سرویس نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر شهر شوشتر برداشته شده است که هر سرویس بیش از 7 تن وزن دارد.
وی با اشاره به اینکه این مقدار نخاله ساختمانی و مصالح تازه مقداری از نخاله‌های مانده در معابر شهرستان است، تاکید کرد: بیش از 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 600 متر مکعب نخاله ساختمانی در سطح معابر شوشتر وجود دارد که جمع‌آوری آن‌ها نیازمند فرصت زمانی بیشتری است.
این مقام مسئول با اشاره به سامان‌دهی به شرایط موجود در خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی شهر شوشتر خاطرنشان کرد: در سطح معابر شهری و و خیابان‌های فرعی شوشتر اتومبیل‌های بسیار زیادی وجود دارد که از سال‌ها پیش رها شده‌اند و تا کنون هشت مورد از این وسایل جمع‌آوری شده است.
دُر با تاکید بر اینکه شهرستان شوشتر دارای گردشگر خارجی است، تاکید کرد: باید تلاش کرد تا چهره شهرستان شوشتر به چهره‌ای متفاوت تغییر کند و نظافت عمومی که از وظایف ذاتی شهرداری است به شایستگی در سطح شهرستان حاکم شود و این خود باعث رضایت‌مندی مردم خواهد شد

بازدید:۳۵۵