کد خبر: ۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰ 08 December 2011

ساماندهی ورودی شهرها باعث كاهش تصادفات می شود


رییس پلیس راهور كلان شهر اهواز با بیان اینكه بیشترتصادفات جاده ای در11 كیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد افزود: ساماندهی ورودی شهرها باعث كاهش تصادفات می شود.

'سرهنگ قاسم قدرتی' با بیان اینكه 58 درصد از آمار تصادفات به خودروهای سواری تعلق دارد افزود: اغلب تصادفات در بین قشر جوان بوده و بیشترین آمار تصادفات توسط خودروهای سواری اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینكه میزان تحصیلات نیز در به وقوع پیوستن تصادفات تاثیر گذار است بیان داشت: بر اساس آمار به دست آمده بیشترین میزان تصادفات بین افرادی است كه تحصیلات آن ها بین سیكل تا فوق دیپلم است كه در این بخش 59 درصد از میزان تصادفات در این سطح از تحصیلات است.

سرهنگ قدرتی با بیان اینكه ورودی بیشتر شهرهای استان نابسامان است افزود: نامناسب بودن ورودی شهرها باعث بروز تصادفات می شود و بیشترین آمار تصادفات جاده ای در 11 كیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد.

این مقام مسوول تاكید كرد: ساماندهی ورودی شهرها در كاهش تصادفات بسیار تاثیر گذار است و باید این مهم هر چه زودتر انجام شود.

رییس پلیس راهور اهواز گفت: همچنین درورودی شهرها تداخل مسیر عابران پیاده با مسیر تردد خودروها یكی از عوامل تشدید كننده تصادفات است و از معضلات در ورودی شهرها محسوب می شود.

وی با اشاره به دیگر معضلاتی كه در محورهای استان وجود دارد، افزود: روستاهای زیادی در بین مسیرهای استان وجود دارد كه باعث به وجود آمدن تقاطع هایی به نام تقاطع های آنتنی می شود و فرصت عكس العمل مناسب را از رانندگان می گیرد.

سرهنگ قدرتی بیان داشت: نبود فرصت كافی برای عكس العمل مناسب رانندگان در این تقاطع ها باعث بروز تصادفات زیادی در جاده ها شده و برای كاهش تصادفات باید این تقاطع ها ساماندهی شود.

وی با بیان اینكه واژگونی خودرو نیز در جاده های استان بسیار زیاد است افزود: در حدود 29 درصد از میزان تصادفات بر اثر واژگونی خودروها است و این رقم بالایی در تصادفات جاده ای است.

این مقام مسوول افزود: محورهای آبادان و ماهشهر در استان از بالاترین میزان تصادفات برخورداراند كه ساماندهی این مسیرها در كاهش میزان تصادفات جاده ای بسیار موثر است.

بازدید:۲۵۶