کد خبر: ۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰ 12 December 2011

احداث جاده وساختمان خوب است اما



 



احمد نجفی گفت: من استان خودم را دوست دارم و دوست داشتم براي آن كاري انجام دهم.

 وي اظهار كرد: احداث جاده ساختمان خوب است. نمي‌گويم بد است و انجام نشود اما اگر در استان فرهنگ وجود نداشته باشد اين‌ها به چه دردي مي‌خوردند؟ شايد چون ما سينمايي و فرهنگي می‌باشيم به اين مسايل حساس هستيم. فرهنگ پاشنه آشيل يك ملت است. نمي‌توانيم از اصل وجودي فرهنگ در جامعه غافل باشيم

اين بازيگر سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان اظهار كرد: من كه كارخانه‌دار و سرمايه‌دار نيستم اما مساله مجموعه فرهنگي استان است كه از لحاظ مالي اصلا قدرتمند نيست.


 


او ادامه داد: متاسفانه در خوزستان همكاري خوبي انجام نمي‌شود و نگاه‌هايي كه وجود  دارد براي احداث آن شهرك سينمايي مناسب نبود. تا يك جاهايي براي احداث شهرك سينمايي كمك كردند ولي كمك‌ها ناقص بود چون كار فرهنگي سرمايه‌گذاري، كمك و زمين مي‌خواهد اما نمي‌توانيم همه كارهاي آن را خودمان انجام دهيم كه در اين مورد همكاري لازم انجام نشد.


 


وي افزود: من مجبور شدم اين مجتمع را در جاي ديگري احداث كنم. آن را دريزد احداث كردم. براي احداث اين مجتمع در خوزستان هزينه و رفت و آمد زيادي متحمل شدم. ارگان‌ها و ادارات همكاري كه نكردند هيچ سنگ‌اندازي هم مي‌كردند.


 


اين بازيگر سينما و تلويزيون بيان كرد: مثلا زميني كه براي احداث اين مجتمع به ما دادند به درد خانه‌سازي هم نمي‌خورد چه برسد به مجموعه سينمايي. جاي آن زمين مناسب نبود. در ميان خانه‌هاي مردم و در يك خيابان فرعي شش ـ هفت متري و يك جاي دولت نمي‌توانستيم اين كار را انجام دهيم. گفتند تا يك يا دو سال ديگر درست مي‌شود اما هيچ اتفاقي نيفتاد.


 


او بيان كرد: تقاضا كرديم جاي ديگري به ما بدهند يا آن را جا به جا كنند كه همكاري نكردند. به نظر مي‌رسد علاقه‌مندي براي انجام اين كار در استان خوزستان وجود ندارد. من يك كار فرهنگي خوب در استان نديدم كه نظر خودم به عنوان يك هنرمند خوزستاني جلب شود.


 


نجفی يادآوری كرد: اگر به استان‌هاي ديگر توجه كنيم، مثلا استان اصفهان، كه جشنواره فيلم و تئاتر كودك و نوجوان در آن جا برگزار شد يك جشنواره بين‌المللي بود. چرا ما نبايد پيگيري كنيم و تقاضا كنيم كه اين جشنواره در خوزستان برگزار شود؟ اين جشنواره مي‌توانست در خوزستان برگزار شود اما علاقه‌مندي افراد در خوزستان را كم كرده‌اند.


 


اين بازيگر سينما و تلويزيون خاطرنشان كرد: كاري كه بايد انجام شود و هدف معيني كه بايد باشد در استان خوزستان نيست. اگر همايشي برگزار شود و كاري انجام شود تلف كردن هزينه است. وضع سينما‌ها خراب است. وضعيت توليد شايسته استان خوزستان نيست. كارهايي كه انجام مي‌شود برازنده خوزستان نيست. نگاه به شهر و كار فرهنگي مثل اين كه اصلا در زمينه كارها و فعاليت‌هاي مسؤولان استان نيست.


 


نجفي گفت: اين همه جوان مستعد در اين استان وجود دارد اما باز هم نگراني وجود دارد. آن شور و اهداف والايي كه بايد باشد وجود ندارد. هر قدر از فعاليت استان بخواهيم حرف بزنيم نمي‌توانيم چون فعاليتي وجود ندارد.


 


.


 


اين بازيگر سينما و تلويزيون، با بيان اين كه در كارهاي فرهنگي هدفي وجود ندارد، خاطرنشان كرد: وقتي 10 جلد كتاب چاپ شود اما كسي نخواند به چه درد مي‌خورد؟ در استان خوزستان تئاتري برگزار مي‌شود و عده‌اي جمع مي‌شوند و تمام مي‌شود. وقتي تئاتر اجرا مي‌شود يعني تجاربي در استان پيدا مي‌شود. يعني تئاتر استان به درجه جوشان خودش مي‌رسد و باعث خلق يك اثر و تحول تازه در رشته تئاتر در  كشور مي‌شود.


 


نجفي افزود: شايد من كمي رويايي فكر مي‌كنم اما بعد از آن سال‌ها و شناختي كه نسبت به جوانان خوزستان دارم استعدادهايي در آن جا هستند كه دارند هدر مي‌روند.




بازدید:۲۵۸