کد خبر: ۲۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ 01 September 2016
دبیر هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی مطرح کرد؛

توضیح به فعالان ساخت و ساز؛ فعالیت مهندس مجری ساختمان قانونی است

اراک-دبیر هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: طی نشستی با برخی فعالان حوزه ساخت وساز که باحضور در سازمان نظام مهندسی گلایه هایی را مطرح کرده بودند، توضیحات لازم به آنها ارائه شد.

محمدخسرو کندی  اظهار داشت: روز چهارشنبه تعدادی از افراد تحت عنوان فعالان ساخت و ساز اراک، در ساختمان نظام مهندسی استان مرکزی حضور یافته و نسبت به چند مساله اعتراضاتی را مطرح کردند.

وی افزود: در نهایت با سه نفر از نمایندگان این افراد جلسه ای برقرار و توضیحات لازم در مورد مسائلی که نسبت به آن اعتراض داشتند ارائه شد.

دبیر هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی تصریح کرد: این افراد نسبت به برخی مسائل از جمله افزایش تعرفه مهندسان مجری ذیصلاح ساختمان اعتراض داشتند که موارد قانونی این موضوع برای آنها تشریح شد.

کندی بیان کرد: مصوبات مربوط به میزان افزایش تعرفه های مهندسی مجری ساختمان علاوه بر تصویب در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان، در هیات چهار نفره شامل معاون عمرانی استاندار مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، شهردار مرکز استان و رئیس سازمان نظام مهندسی مورد تصویب قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این افراد خواستار حذف مهندس مجری ذیصلاح ساختمان بودند اما امکان چنین اقدامی وجود ندارد و ما نمی توانیم مهندس مجری ذیصلاح ساختمانی را حذف کنیم.

کندی گفت: این افراد به یک رای که در سال ۹۳ از سوی دیوان عدالت اداری در یک مورد خاص صادر شده، استناد می کنند و با اشاره به آن خواستار حذف مهندس مجری ذیصلاح ساختمانی هستند.

دبیر هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در کشور مساله نظارت مهندس مجری ذیصلاح بر روند ساختمان سازی در حال انجام بوده و افزایش تعرفه مهندس مجری ساختمان نیز در چارچوب قانون صورت گرفته است.


بازدید:۶۵۱