غلامی و امانی از انتزاع راهداری گفتند:
فراهم شدن فرصت برای پرداختن به برنامههای اولویتدار راهداری
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل گفت: با این انتزاع فرصت بیشتری برای پیگیری برنامههای اولویتدار خصوصا درحوزه بازآفرینی شهری و رفع آسیبهای حاشیهنشینی خواهیم داشت. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد ایمنی پایدار در محورهای مواصلاتی اصفهان باشیم.
حجتالله غلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل عنوان کرد: با اتخاذ این سیاست از این پس ساخت و احداث راهها توسط یک دستگاه و بهرهبرداری و نگهداری توسط ارگانی دیگر انجام میشود که این امر موجب افزایش دقت در تحویلگیری پروژهها خواهد بود.
مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: از سوی دیگر با ادغام راهداری و حمل و نقل جادهای شرایط ایجاد ایمنی راهها مهیاتر شده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر تاکنون با حجم بالای مسئولیتهای حوزه راهداری مواجه بودهایم که فرصت مطالعاتی و عملکردی زیادی از ما میگرفت چراکه ناچار بودیم ضمن رسیدگی و ساماندهی امور شهرسازی و توسعه راهها و امور زمین و مسکن به کوچکترین امور راهداری تا پیچیدهترین آنها از لکهگیری جاده ها تا بحرانهای حجم بالای سفرهای تابستانی و نوروزی و سیل و یخبندان جادهها رسیدگی کنیم.
غلامی با اشاره به وجود ۷۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری دراصفهان گفت: اکنون فرصتی برای ما فراهم شده که به مطالعات معطل مانده درحوزه بازآفرینی شهری رسیدگی کنیم و شهرسازی ریل پایه مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی را با راهاندازی قطارهای حومهای در استان پیاده کنیم. برای احیای بافت فرسوده ۶پروژه را در نایین طراحی کردهایم و طرحهایی را نیز در شهرضا و خمینیشهر دردست تهیه داریم. در مرکز استان نیز به دنبال تبدیل کارخانه ریسباف به موزه و شروع عملیات بهبود حاشیه نشینی به وسعت ۲.۱ هکتار در همتآباد هستیم. همچنین یکی دیگر از برنامههای اصلی ما ارتقای کیفی بزرگراههای استان به آزادراه بر اساس مصوبه دی ماه ۱۳۹۴ است.
مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی تعداد زیادی نیروی راهدار ثابت و شرکتی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای منتقل میِشوند، گفت: جادههای اصفهان به طول ۱۱۵۰۰ کیلومتر با حجم بالای ترافیک و مسافر و بار مواجه هستند و نگهداری این حجم بالای راه نیازمند صرف هزینه بالایی است. استان اصفهان رتبه اول حمل بار (۴۰ میلیون تن) و رتبه سوم جابهجایی مسافر(۱۸ میلیون نفر) را به خود اختصاص داده که متاسفانه اعتبارهای اختصاص یافته پاسخگو نیست.
وی بر لزوم جوانسازی ناوگان راهداری اصفهان تاکید کرد و افزود: از سوی دیگر اکثر ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری اصفهان ۱۹ سال قدمت دارند و ناچاریم هزینههای بالای تعمیر آنها را متحمل شویم.
غلامی عنوان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به توسعه راهها و امور راهداری توجه خاص میشود. به عنوان نمونه درسفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان دو پروژه نیمه تمام پس از یک دهه انتظار فعال شدند. یکی آزادراه شرق اصفهان به طول ۹۴ کیلومتر که از نطنز منشعب و به ابتدای شیراز متصل می شود. با ساخت این آزادراه بخش قابل توجهی از سفرهایی که از نطنز به اصفهان یا از دلیجان به اصفهان صورت میگیرد وارد این شبکه میشود و ترافیک این محورها به سمت آزادراه شرق میرود. همچنین دراین سفر فعالیت کارگاه قطعه هفتم راهآهن اصفهان-قم-تهران شروع شد.
برنامهریزی برای افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثهخیز جادههای اصفهان
داریوش امانی، مدیر کل راهداری و حملونقل جادهای اصفهان نیز از برنامهریزی و تلاش برای افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثهخیز جادههای اصفهان خبر داد و گفت: امیدواریم با ادغام راهداری و حمل و نقل جادهای در پوشش یک اداره کل شاهد افزایش ایمنی راههای استان باشیم. البته هر ادغام گرفتاریهای خاص خود را دارد و دراین راستا باید از موازیکاری پرهیز و در راستای افزایش بهرهوری تلاش شود.
امانی با بیان اینکه با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی تعداد نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان ۱۰ برابر (۹۵۰ نفر) میشود، افزود: در استان مشکل کمبود ماشین آلات راهداری نداریم و ۶۱۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین در اختیار داریم ولی عمر این دستگاهها ۲۰ ساله است که باید جوانٍسازی شوند و درمجموع میتوان گفت که ۳۰ دستگاه راهداری استان فرسوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه جادههای اصفهان از نظز ایمنی وضعیت مطلوبی دارند و آماده اجرای طرح زمستانی هستیم.
بازدید:۵۵۶