کد خبر: ۳۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ 15 November 2016

شورای شهر تهران اختیارات لازم برای مهار آلودگی هوا را به شهردار واگذار کرده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت در روزهای اخیر گفت: شورای شهر اختیارات لازم برای پیشگیری از بروز این پدیده و مهار آلودگی هوا را به شهردار تهران واگذار کرده است.
 محسن سرخو روز سه شنبه در ششصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: هر سال و در چنین روزهایی، شهردار تهران می گوید که کار را به من بسپارید تا در مدت کوتاهی مشکل را حل کنم؛ منظور شهردار چه کسی است که اختیار را به وی بدهد اگر مراد، شورای شهر است باید بگویم که شورای شهر اختیارات لازم از قبیل احداث 30 کیلومتر خط مترو، افزایش تعداد اتوبوس و تاکسی و... را به وی داده است. 
وی تصریح کرد: اکنون شهرداری تهران از برنامه تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی عقب مانده و عملکرد شهرداری در این دو حوزه ضعیف است. 
سرخو با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص جایگزینی تاکسی های هیبریدی با خودروهای بنزینی اظهار کرد: با اینکه قرار بود سالی شش هزار و 500 دستگاه تاکسی هیبریدی وارد ناوگان شود اما تعداد کمی از آنها خریداری و وارد ناوگان شده که این تاکسی نیز برای فرودگاه مناسب هستند. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: روند جایگزینی موتورهای برقی و از رده خارج کردن موتورهای بنزینی دودزا نیز در تهران رضایت بخش نیست. 
کیفیت هوای تهران در طول شش روز گذشته، طی دو روز در شرایط ناسالم برای همه افراد و چهار روز نیز ناسالم برای گروه های حساس بوده است. 
شاخص کیفی هوای تهران امروز(سه شنبه) نیز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. 


بازدید:۳۲۰
منبع: ایرنا