کد خبر: ۳۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ 06 March 2017

توسعه صنایع پایین‌دستی راهکار اصلی حل مشکل اشتغال است

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی و تبدیلی راهکار اساسی حل مشکل اشتغال است.

منصور قمر صبح امروز در جلسه شورای اشتغال این شهرستان اظهار کرد: شهرستان بندر ماهشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید این ظرفیت‌ها به طور شایسته مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی به تنهایی قادر به رفع مشکل بیکاری در منطقه نیست، افزود: ظرفیت استخدام در شرکت‌های پتروشیمی محدود است و باید برای رفع این مشکل از ظرفیت بخش‌های دیگری همچون کشاورزی، صنایع تبدیلی و پایین‌دستی، شیلات و ... بهره‌گیری کرد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: با توسعه صنایع پایین‌دستی و تبدیلی علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب، بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال جوانان نیز حل خواهد شد.

قمر ادامه داد: صنایع پایین‌دستی و تبدیلی علاوه بر دارا بودن ارزش افزوده بالا، می‌تواند نقش عمده‌ای در اشتغال جوانان جویای کار ایفا و مشکلات اقتصادی منطقه را حل کند.

وی متذکر شد: زمینه برای توسعه پایین‌دستی در شهرستان بندر ماهشهر کاملاً فراهم است و وجود بیش از 21 شرکت پتروشیمی این امکان را برای ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و پایین‌دستی به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر این ظرفیت‌های دیگر نیز همچون کشاورزی، شیلات، گردشگری و ... باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و توسعه اقتصادی را نباید به صنعت پتروشیمی منحصر کرد.

قمر در پایان گفت: بدون شک با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در شهرستان بندر ماهشهر مشکل اشتغال در منطقه برطرف خواهد شد.
منبع: فارس