کد خبر: ۳۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ 15 June 2017

تولید مواد پوششی برای ضد آب کردن سطوح توسط محققان ایرانی

محققان ایرانی موفق به تولید مواد پوششی حفاظتی و رنگی شدند که مورد استفاده صنایع برای ضد آب کردن انها به کار می رود.

اسماعیل حسین زاده بهره مند، مجری طرح تحقیقاتی اظهار داشت:  ما موفق شدیم مواد پوششی را تولید کنیم که در صنایع مختلف و در هر سطحی مورد استفاده قرار می گیرد تا آن سطح ضد آب شود.

وی با بیان اینکه مواد پوششی حفاظتی و رنگی علاوه بر ضد آب کردن، برای پر کردن منافذ و یکدست کردن سطوح سیمانی و گچی و سفالی به کار می رود، خاطر نشان کرد: در این مواد پوششی رنگ ضد آب پلیمر نایلونی، عایق های رطوبتی، عایق حرارتی- رطوبتی، رنگ مخصوص چوب با خاصیت ضد حریق و ضد آب، رنگ کف پوش، رنگ کروم ژیک، پوشش مخمل و رنگ استفاده شده است.

مجری طرح «تولید مواد پوششی حفاظتی و رنگی برای ضد آب کردن سطوح» با بیان اینکه از این رنگ های پوششی می توان در مخازن آبی، آلاچیق ها، سرویس بهداشتی، نماهای تزیینی و... استفاده کرد، گفت: همچنین همه صنایع مختلف می توانند از این رنگ های پوششی بهره ببرند.

به گفته حسین زاده، تاکنون از این محصولی که تولید کرده ایم در واحدهای ویلایی شمال کشور، یکی از واحدهای سازمان انرژی اتمی برای ضد آب کردن مخازن و سطوح مختلف ساختمان ها استفاده شده است.

وی افزود: همچنین این رنگ ها به ضد اسید، ضد قلیایی و ضد خش کردن سطوح نیز کمک شایانی می کند چون از جنس پلیمرهای نایلونی ساخته شده است.

حسین زاده تاکید داشت: اکنون این محصول به صورت موردی در حال تولید است و نیاز به سرمایه گذار دارد تا به تولید انبوه برسد.
منبع: مهر