ساخت سالانه ۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در کشور
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: با برنامه به تاکید دولت یازدهم بر تکمیل شبکه ریلی کشور در سه ماه ابتدای سالجاری ۲۴۱ کیلومتر ریلگذاری انجام شد و با این اقدام رکورد ریلگذاری در کشور شکسته شد.

وی افزود: به منظور تکمیل شبکه ریلی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و با توجه به کمبود منابع اعتباری در کشور اولویتبندی در اجرای پروژهها صورت گرفته است.
خادمی در این راستا خاطر نشان کرد: اولویتبندی در اجرای پروژهها در سه حوزه راهآهن، راه و آزادراه صورت گرفته و پیشبینی میشود به منظور اتمام پروژههای نیمهتمام به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که اعتبار سالانه شرکت حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اولویتبندی اجرای پروژهها را بر مبنای سه شاخص مهم ارزیابی کرد و افزود: برنامهریزی شده است تا پروژههای با پیشرفت فیزیکی بالا و گلوگاههای ترافیکی کشور و مسیرهای ترانزیتی که موجب تکمیل کریدورهای بینالملی میشود در اولویت اجرا قرار گیرند.
وی تکمیل ۹۱۹ کیلومتر راهآهن تا پایان سالجاری را از برنامههای این حوزه برشمرد و عنوان کرد: تمرکز ساخت شبکه ریلی بر این محورها قرار گرفته است و با تکمیل آن پنج مرکز استان به خطوط ریلی متصل میشوند.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ساخت متوسط سالانه خطوط ریلی در کشور را ۲۰۰ کیلومتر دانست و افزود: طی ۱۰ سال گذشته متوسط سالانه ساخت خطوط ریلی در کشور کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بود و با ریلگذاری ۲۴۱ کیلومتر راهآهن در سه ماه ابتدای سالجاری این رکورد شکسته شد.
خادمی همچنین با اشاره به گامهای مثبتی که طی چهار سال گذشته در بخش آزادراهی برداشته شده است خاطرنشان کرد: هماکنون ۱۶ پروژه آزادراهی در کشور فعال است که شش پروژه آن ابر پروژه و بزرگ مقیاس هستند.
وی افزود: آزادراه تهران- شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه اصفهان- شیراز، اراک- خرمآباد، آزادراه همت- کرج، تبریز- ارومیه و آزادراه منجیل- رودبار از مهمترین آزادراههای در دست احداث کشور هستند.
خادمی از برنامهریزی برای بهرهبرداری بخشی از مهمترین آزادراههای کشور خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم ۱۳۹۷ سال طلایی بهرهبرداری از آزادراههای در دست احداث کشور باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول راه و بزرگراههای در حال احداث کشور را نزدیک به۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر دانست و گفت: اولویتبندی تکمیل پروژهها در این بخش بر مبنای رفع گلوگاههای ترافیکی کشور است و از این مقدار ۲ هزارو ۸۰۰ کیلومتر در اولویت قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور وی متوسط سالانه احداث بزرگراه و راه اصلی کشور را هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اتکا به توان فنی و اجرایی مهندسان و پیمانکاران داخلی را یکی از نقاط قوت اجرای این پروژهها دانست و اعلام کرد: احداث ۳ کیلومتر تونل طی دو سال در آزادراه منجیل- رودبار، حفاری شش کیلومتر تونل طی سه سال در آزادراه اراک -خرم آباد به دست مهندسان ایرانی و حضور شش پیمانکار ایرانی در احداث آزادراه تهران- شمال نمونههایی از این ادعا است
بازدید:۶۸۶
منبع: صما