کد خبر: ۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ 15 March 2012

کتابخانه حضرت امام خميني (ره) شاوور افتتاح شد


باحضور "سيد محمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي کتابخانه حضرت امام خميني (ره) شهرستان شاوور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين افتتاح اين کتابخانه گفت: کتابخانه ها به اين دليل در حال افزايش هستند که سرانه مطالعه جوانان ما افزايش يابد. در کتابخانه ها بايد انواع کتاب هاي مورد نياز در دسترس باشد.


سيد محمد حسيني افزود: شهرستان شوش داراي 3 هزار سال سابقه فرهنگي و تاريخي است و مردمي اهل فکر،انديشه، آبادي و تمدن داشته است، بنابراين مي طلبد جوانان امروز شوش طلايه دار و پيشتاز در ساير حوزه هاي فرهنگي باشند.


وي با بيان اينکه پروژه هاي استان خوزستان نسبت به ساير استان ها از پيشرفت مطلوب تري برخوردار هستند، تصريح کرد: امديواريم ساخت اين بناها آغاز فعاليت هاي فرهنگي باشد.


در ادامه مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اشاره به اين پروژه گفت: ساخت اين پروژه در 3 ماهه دوم سال 90 آغاز شد که امروز هم توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.


سيد لطف ا... سپهر به مردم متدين شهرستان شاوور اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان شاوور محروم نيست زيرا داراي مردمان متديني است چرا که هر جا حب اهل بيت در دلشان باشد صد در صد سرمايه خيلي عظيمي در اختيار دارند.


وي با بيان اينکه استان خوزستان از جمله استان هايي است که مي تواند در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و موسسات قرآني رشد و توسعه بيشتري داشته باشد، بيان نمود: استان خوزستان آمادگي دارد که اين فعاليت ها را بويژه در پايتخت و تمدن ايران، شهرستان شوش گسترش دهد.


گفتني است، اين کتابخانه در زميني به مساحت 700 متر مربع، زيربنا 270 مترمربع با اعتبار 1200 ميليون ريال از محل اعتبارات عمراني استاني واقع شده که کار ساخت آن در سال 90 آغاز و در همين سال هم به بهره برداري رسيد


بازدید:۲۷۶