کد خبر: ۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ 24 July 2017

معتقدیم در پذیرش آرای انتخابات شورا سلیقه‌ای عمل شده است

چمران به موضوع شمارش 10 درصد از صندوق‌های آرای انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: در خصوص شمارش آرا با مشکل مواجه شده‌ایم و علی‌رغم درخواست مکرر از هیئت نظارت، هیئت اجرایی و هیئت استان هنوز به درخواست‌های ما توجه نشده، به همین منظور معتقدم که پذیرش‌ها سلیقه‌ای بوده است.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و دومین جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه بعد از تذکر و صحبت‌های اولیه اعضای شورا، مجمع عمومی شرکت واحدرا تشکیل دادیم.

وی افزود: بر اساس قانون مجمع عمومی شرکت واحد شورای شهر است، به همین منظور این مجمع را تشکیل و هیئت رئیسه آن را هم بر اساس هیئت رئیسه شورا انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز به عنوان ناظر در عملکرد مجمع عمومی شرکت واحد انتخاب شد.

چمران به گزارش حسابرسی از شرکت واحد که امروز تحویل شورا داده شد اشاره کرد و گفت: بازرس گزارش خود را بر اساس گزارش حسابرسی تحویل داد، اگرچه در این خصوص اختلاف‌نظرهایی مطرح شد که حسابرس شورا نباید همان حسابرس شرکت واحد و شهرداری تهران باشد.

وی اضافه کرد: حسابرس کار خود را انجام داده بود، به همین منظور برای جلوگیری از مشکلات با هماهنگی قرار شد که این حسابرس گزارش بازرسی را بپذیرد و تا یک سال آینده با شرکت واحد باقی بماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به طرح دوفوریتی جدول و شناسنامه املاک و باغ‌های شهر اشاره کرد و افزود: از این پس یک جدول و شناسنامه به صورت برگه‌ای به پروانه‌ها اضافه می‌کنیم که در آن جدول همه مشخصات ملک از نظر فضای سبز باغ نبودن و یا نبودن تعداد درخت و غیره ثبت شده و همه می‌توانند از اطلاعات موجود در این جدول بهره‌مند شوند.

چمران تاکید کرد: دو فوریت این طرح با اصلاح یک ماده به تصویب رسید و قرار شد املاک بالای 500 متر با قاعده موجود و همچنین املاک کمتر از 500 متر جدول شناسنامه‌ای را داشته باشند تا نتوانند درختی را قطع کنند.

وی به موضوع شمارش 10 درصد از صندوق‌های آرای انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: در خصوص شمارش آرا با مشکل مواجه شده‌ایم و علی‌رغم درخواست مکرر از هیئت نظارت، هیئت اجرایی و هیئت استان هنوز به درخواست‌های ما توجه نشده، به همین منظور معتقدم که پذیرش‌ها سلیقه‌ای بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هیئت مرکزی تا کنون به اعتراض‌های اعضای شورای شهرها رسیدگی کرده اما در خصوص اعضایشورای شهر تهران این موضوع مغفول مانده و فرمانداری تهران شمارش آرا را نمی‌پذیرد.

چمران با بیان اینکه استاندار تهران از وزیر کشور درخواست کرده که آرای 10 درصد از صندوق‌ها باید شمرده شود، تاکید کرد: عده‌ای معتقدند که شمارش آرا ضرورتی ندارد، چرا که مدیر کل هیئت نظارت استان‌ها پایان انتخابات را اعلام کرده است.

وی یادآور شد: هیئت نظارت بر انتخابات درخواست هیئت مرکزی را نادیده گرفته و اجازه نداده به شکایت ها رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم شیرین بودن انتخابات را به تلخی بکشانیم، گفت: اما بدون شک از حق مردم هم نمی‌توانیم بگذریم، اگرچه قبا و ردایی هم برای حضور در شورای شهر ندوخته‌ایم و تنها برای کسب اطمینان مردم خواستار بازشماری آرا هستیم.

چمران افزود: اگر اطمینان مردم از انتخابات سلب شود در انتخابات‌های آینده با مشکل مواجه و نظارت عملی دچار آسیب‌ های اجتماعی می‌شود.

بازدید:۴۱۱