کد خبر: ۳۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ 23 September 2017

از سرگیری ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان از ماه آینده

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور در حال انجام است و تا کنون برای انتقال و بهسازی این سازه 12 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.
موعود شمخانی امروز 30شهریورماه در حاشیه بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و افتتاح سالن عمومی ترمینال فرودگاه آبادان اظهار کرد: تا کنون 19 پروژه متفاوت به صورت مشترک با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور در حوزه فرودگاه آبادان انجام شده است.

وی افزود: عملیات اجرای ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور در حال انجام است و تا کنون برای انتقال و بهسازی این سازه 12 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: برای تکمیل این ترمینال حدود 20 میلیارد تومان توسط سازمان منطقه آزاد اروند و برای خرید تجهیزات مورد نیاز هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد تومان برعهده شرکت فرودگاه‌ها است.

شمخانی  ادامه داد: طبق صحبت‌های مدیرعامل منطقه آزاد اروند، اولین چکی که وی در بدو ورودش به منطقه آزاد اروند امضاء کرد، مربوط به خرید دستگاه آی ال اس ناوبری فرودگاه آبادان بوده که خرید این دستگاه با توجه شرایط جوی آب و هوایی آبادان و خرمشهر دارای اهمیت بسیاری بوده است.

وی با اشاره به روند ساخت ترمینال جدید فرودگاه آبادان، گفت: حدود یک ماه عملیات ساخت این پروژه بدلیل بحث مشارکت آن متوقف شده بود اما از ماه آینده عملیات ساخت آن مجددا آغاز خواهد شد و می‌توانیم یک ترمینال 7300 متر مربعی داشته باشیم تا ترمینال قدیمی این فرودگاه که فرسوده است از رده خارج شود.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به افتتاح سالن عمومی ترمینال این فرودگاه توسط مشاور رئیس جمهور، اظهار کرد: عملیات بهسازی و مرمت فضای داخلی این فرودگاه به منظور فراهم کردن محیطی مناسب برای مسافران، در سه مرحله برنامه ریزی و اجرا شده است.

شمخانی تصریح کرد: نخستین مرحله از این طرح شامل بهسازی و نوسازی اساسی سرویس‌های بهداشتی بود و در مراحل دوم و سوم نیز افزایش فضای در دسترس، رنگ آمیزی، ترمیم سقف و تغییر مبلمان و تجهیزات  سالن ترمینال است.

وی با اشاره به بهسازی و تغییر شرایط این فرودگاه، خاطرنشان کرد: بهسازی و تغییر شرایط از ابتدای امسال در دو گام سالن ترمینال خارجی و ترانزیت داخلی آغاز شده بود که این عملیات با تغییر دیواره‌های سالن، تغییر نمای ظاهری، بهسازی، جانمایی نمازخانه‌ها و... انجام شد تا شرایط ترمینال به وضعیت مطلوب‌تری تغییر پیدا کند.
منبع: ایسنا