کد خبر: ۳۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ 05 October 2017

نمی‌توان بدون توسعه زیرساخت‌های گردشگری انتظار ارتقای گردشگری را داشت

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر با اشاره به بازدید مدیرکل زیرساخت‎های گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور از این شهرستان گفت: طی این بازدید ظرفیت‎های گردشگری موجود در منطقه بررسی شد.

 سجاد پاک‎گهر با اشاره به بازدید جلال تاجیک (مدیرکل زیرساخت‎های گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور) از شهرستان خرمشهر که روز گذشنه (11مهر 96) صورت گرفت اظهار کرد: تاجیک در ابتدا از ظرفیت‌های موجود همچون دفاع مقدس، تاریخی، طبیعی و روستایی در منطقه بازدید کرد و در واقع هدف از این بازدیدبررسی ظرفیت‌های موجود منطقه جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری مورد نیاز بود تا در آینده بتوانیم بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را توسط بخش واحد معاونت سرمایه‌گذاری استان و بخش زیرساخت‌های گردشگری کشور فراهم آوریم.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر با بیان این‎که نمی‌توان بدون توسعه زیرساخت‌های گردشگری انتظار ارتقای گردشگری منطقه را داشت ابراز امیدواری کرد: به واسطه فراهم آوردن این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، خرمشهر در آینده از نظر زیرساخت‌های گردشگری که لازمه توسعه گردشگری است به حد مطلوب برسد.
 
وی عنوان کرد: مدیرکل زیرساخت‎های گردشگری سازمان میراث فرهنگی طی این بازدید، خرمشهر را به لحاظ ظرفیت‌های موجود گسترده دید و معتقد بود چنانچه روی سواحل بین آبادان و خرمشهر و رودخانه‌های موجود سرمایه‌گذاری صورت گیرد و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت گردشگران فراهم آید، قطعاً این منطقه به یک منطقه فعال گردشگری تبدیل خواهد شد.
 
پاک‎‌گهر با اشاره به بازدید تاجیک از روستای دربند خرمشهر نیز بیان کرد: تاکنون حدود 400 متر از این روستا ساحل‌سازی شده است و معتقدیم اگر این ساحل‌سازی تا خود خرمشهر و آبادان ادامه پیدا کند، این ساحل‌ها قابلیت این را خواهند داشت که به عنوان یک ظرفیت گردشگری فعال معرفی شوند.
 
وی گفت: خوشبختانه با همکاری آقای تاجیک و مجموعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حال حاضر از بعد مطالعاتی برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است و بنابر قول آقای تاجیک پس از مطالعات و بررسی‌ها وی به صورت مستقیم به موضوع ورود خواهد کرد و حمایت‌های لازم را در باب توسعه زیرساخت‎های گردشگری استان از جمله خرمشهر انجام خواهد داد.
منبع: ایسنا