کد خبر: ۴۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ 06 May 2018
رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر:

۱۹ کیلومتر باقیمانده از جاده ماهشهر- هندیجان دو بانده می شود

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده، عملیات نهایی دو بانده کردن جاده بندرماهشهر- هندیجان به طول ۱۹ کیلومتر به زودی تکمیل می‌شود.

رضا شیخ‌پور اظهار کرد: در حال حاضر جاده ماهشهر- هندیجان از سمت هندیجان تا حوالی امامزاده حمزه به صورت چهار خطه و دو بانده است. سال گذشته با اقدمات مهم صورت پذیرفته، از حوالی چم‌خلف‌عیسی تا پنج کیلومتری امامزاده حمزه افتتاح و به بهره‌برداری کامل رسید.
 
وی افزود: در ابتدای سال جاری نیز با پیگیری نماینده مردم بندر ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در ایام تعطیلات نوروز حدود پنج کیلومتر دیگر تا امامزاده حمزه به بهره‌برداری رسید و زیر بار ترافیک رفت.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر تصریح کرد: از سمت بندر ماهشهر تا امامزاده حمزه، حدود ٣٠ کیلومتر بوده که از ابتدای ماهشهر تا کیلومتر ١١ (بعد از شهرک مدنی-کانال هدامه) در سال های گذشته به صورت دو بانده مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
شیخ‌پور گفت: از نقطه کانال هدامه تا امامزاده حمزه عملیات زیرسازی و روسازی آن در دو سال اخیر به طول ١٩ کیلومتر انجام شد و با پیگیری نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی از هفته گذشته عملیات روکش نهایی آن آغاز شده است.
 
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با پیگیری‌های نماینده و فرماندار، عملیات روکش، نهایی و در نهایت بهره‌برداری از این قطعه باقیمانده به طول ۱۹ کیلومتر، حداکثر تا پایان مدت قرارداد پیمانکار به سرانجام برسد.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی بندر ماهشهر افزود: با تکمیل این قطعه باقیمانده، کل محور بند ماهشهر و هندیجان به صورت چهار خطه و دو بانده خواهد بود که تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.
 
شیخ‌پور از اتمام این پروژه تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: این پروژه بعد از ۱۲ سال رکود و پیشرفت فیزیکی بسیار کند بالاخره در سال گذشته با پیگیری‌های نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و رایزنی با وزیر راه و شهرسازی تامین اعتبار شد.
 
وی اظهار کرد: با این پیگیری‌ها، اعتبار آن از ردیف هشت بودجه که تامین آن هشت سال به طول می‌انجامید، به ردیف اول سطح کشور ارتقا پیدا کرد و بار دیگر با سرعت عملیات اجرایی آن  از سر گرفته شد که این موضوع بسیار قابل توجه و در خور تحسین است.
منبع: مهر