کد خبر: ۴۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ 15 May 2018

پیگیری احیای حقابه تالاب بین‌المللی «آلماگل» از سد دانشمند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اعلام تأمین حقابه تالاب بین‌المللی آلاگل، گفت: این تالاب مهم استان گلستان در حال احیا و در وضعیت مناسب قرار گرفت.



«امیر عبدوس» اظهار کرد: با استفاده از اعتبارات طرح حفظ و احیاء تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور مسیر ورودی آب به تالاب آلاگل لایروبی و با بارش‌های خوب دو روز اخیر، این تالاب در حال آبگیری است.

وی افزود: لایروبی به موقع کانال آبرسان از سد دانشمند و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گلستان به‌منظور انتقال به موقع سیلاب‌های سطحی در پی بارش‌های اخیر، سیلاب را پیش از آبگیری سد دانشمند به سمت این تالاب گسیل داشته است.

عبدوس تصریح کرد: آخرین آبگیری این تالاب مربوط به تابستان سال 95 بوده و پس از آن به‌علت رسوبات زیاد سیلاب و مسدود بودن کانال آبرسان، هیچ سیلابی به سمت تالاب جاری نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات اجرایی این اداره‌کل از اسفندماه سال گذشته و لایروبی کانال انتقال، که عملیات اجرایی آن تا پایان فروردین ماه به طول انجامید، موفقیت آبگیری مجدد تالاب موجی از شادی را در محیط‌بانان تالاب و دوستداران محیط زیست ایجاد و این تالاب را که در وضعیت کم‌آبی و یکی از کانون‌های احتمالی ایجاد گرد و غبار بود، از خشکیدگی قطعی نجات یافت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با بیان این‌که تالاب آلاگل در حال آبگیری است، افزود: پس از آبگیری این تالاب، همه تلاش خود را برای پیگیری و احیای حق‌آبه دو تالاب آجی گل و آلماگل مصروف خواهیم داشت.


بازدید:۶۴۳
منبع: ایسنا