کد خبر: ۴۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ 17 May 2018
توصیه سازمان هواشناسی:

عشایر امروز از رودخانه ها و ارتفاعات دوری کنند

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز بیشترین بارش ها را در مناطق زاگرس نشین شاهد خواهیم بود، به عشایر این مناطق توصیه کرد از رفتن به کنار رودخانه ها، مسیل ها و همچنین ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.


مسعود حقیقت امروز پنجشنبه افزود: امروز در مناطق مرکزی و شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی با رگبار و باران و گاهی رعد و برق، وزش باد و گردو خاک مواجه خواهیم بود.
وی همچنین خاطر نشان کرد که بیشترین شدت بارش ها امروز در استان قم، اصفهان، جنوب استان مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، خراسان جنوبی خواهد بود.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی یادآور شد: امروز پنج شنبه امکان آبگرفتگی در مناطق راسته زاگرس نشین از جمله معابر استان های اصفهان، یزد، شمال فارس و چهارمحال بختیاری وجود دارد.
حقیقت به عشایر، ساکنان و حتی کسانیکه در حال تردد از این مناطق هستند، توصیه کرد ضمن دوری از رودخانه ها و مسیل ها از رفتن به ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق خودداری کنند.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه، در حال حاضر فصل سم پاشی مزارع در مناطق مرکزی و زاگرس نشین به خصوص شمال استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان بویژه سمیرم است به کشاورزان توصیه کرد که از محلول پاشی و سم پاشی خودداری کنند.
حقیقت همچنین با یبان اینکه، در مناطق جنوب شرقی نیز امروز پنج شنبه با وزش باد شدید مواجه خواهیم بود، به رانندگان که در این مسیر تردد می کنند توصیه کرد ضمن دقت لازم، از ادامه رانندگی هنگام شدت باد خودداری ورزند.
وی همچنین با اشاره به وضعیت بارش در کشور برای فردا جمعه نیز گفت: روز جمعه بارش به خصوصی در کشور نخواهیم داشت اما یکسری رگبارهای پراکنده ای را در راسته زاگرس بویژه استان کهگلویه و بویر احمد، شمال فارس، ارتفاعات کرمان و البرز پیش بینی کرده ایم، ضمن اینکه در شرق و جنوب شرق کشور انتظار باد شدید را خواهیم داشت.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی در ادامه اظهار داشت: توقع ما این است که روز شنبه نیز بارش خفیفی را در البرز و زاگرس شاهد باشیم که البته چشمگیر نیست.


** گرم ترین و سردترین نقاط کشور


حقیقت همچنین اظهار داشت: امروز صبح فرودگاه اردبیل با منفی 2 درجه خنک ترین و دیروز (چهارشنبه) چابهار با 41 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه کشور بودند.


** وضعیت هوای پایتخت


مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی همچنین گفت: کمینه دمای صبح امروز پنج شنبه در تهران 12 درجه و بیشینه دیروز چهارشنبه نیز 23 درجه سانتیگراد بود.
وی ادامه داد: از روز شنبه به بعد روند افزایش دما در استان تهران را تا روز سه شنبه شاهد خواهیم بود و توقع بارش پراکنده باران در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران مانند فیروزکوه، دماوند و آبعلی پیش بینی شده است.


بازدید:۶۸۵
منبع: ایرنا