کد خبر: ۴۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ 17 May 2018

آلودگی هوا بزرگترین دغدغه مردم کره جنوبی

بر اساس یک نظرسنجی ملی در کره جنوبی در حالی که به نظر می‌رسید بزرگترین نگرانی مردم این کشور همسایگی با کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای باشد اما مردم کره جنوبی آلودگی هوا را بزرگترین دغدغه خود اعلام کرده‌اند.


یک تحقیق جدید توسط موسسه کره‌ای مربوط به بهداشت و امور اجتماعی وابسته به دولت نشان می‌دهد بزرگترین دغدغه مردم کره جنوبی ابتدا مربوط به آلودگی هوا و سپس به ترتیب رکود اقتصادی، پیری جمعیت، آلودگی آب، برنامه هسته‌ای کره شمالی و بلایای طبیعی است.

این نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ درست زمانی که دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی بیشترین توهین‌ها به یکدیگر و تهدیدها را نسبت به جنگی دوطرفه و ویرانگر داشتند، صورت گرفت اما با وجود چندین دهه‌ همسایگی کره جنوبی با همسایه شمالی مسلح خود، اکثریت جوانان کره جنوبی، حکومت کره شمالی را تهدیدی جدی برای زندگی‌های خود نمی‌بینند.

کره جنوبی در میان ۳۵ کشور با اقتصادهای توسعه یافته در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) پایین‌ترین کیفیت هوایی را دارد و پس از آن لهستان و آفریقای جنوبی قرار می‌گیرند.

حجم ذرات ریز مضر در هوای کره جنوبی که به عمق ریه‌ها نفوذ کرده و با بیماری‌های سرطانی و تنفسی مرتبط است، تقریبا سه برابر استانداردهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) است.

به گزارش گاردین، در حالی که بسیاری اعتقاد دارند آلودگی هوا در کره جنوبی از مرز با چین وارد این کشور میشود اما کارشناسان می گویند بیشتر این آلودگی ها به صورت محلی و در خود کره جنوبی تولید می شود.

منبع: ایسنا