کد خبر: ۴۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ 26 May 2018
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

امکانات اورژانس هوایی پاسخگوی نیاز کشور نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: امکانات اورژانس هوایی پاسخگوی نیاز کشور نیست.
سید علی صدرالسادات صبح شنبه در مراسم رونمایی از شش فروند بالگرد پیشرفته اورژانس در کرج که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه است، اظهار کرد: طبق آمار منتشرشده سالانه ۴۰ هزار نفر در کشور به دلیل تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.
 
وی بابیان اینکه ایران یکی از ۲۰ کشور دنیاست که اقلیم‌های مختلف جغرافیایی را دارد، گفت: متأسفانه امکانات به‌گونه‌ای نیست که پاسخگو باشد، به همین منظور تلاش می‌کنیم اورژانس هوایی را تقویت کنیم.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه توسعه امداد هوایی یکی از اهداف مهم طرح تحول سلامت بوده است، گفت: طی سال‌های اخیر درصدد بوده‌ایم توسعه اورژانس هوایی را به‌صورت غیرنظامی در وزارت بهداشت دنبال کنیم.  
 
صدرالسادات به مشکلات حوزه سلامت که ناشی از تحریم‌ها است، اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با شرکت‌های مختلف داشتیم، مجبور شدیم بالگرد دست‌دوم تهیه کنیم اما بالگردهای موجود استانداردهای لازم را دارا هستند.
 
وی با اشاره به اینکه از شش فروند بالگرد خریداری‌شده، چهار فروند رونمایی می‌شود، گفت: دو فروند دیگر نیز در آینده نزدیک به ناوگان اضافه می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه پیشرفته‌ترین کشورها از همین بالگردها استفاده می‌کنند، گفت: ایجاد سازمانی به محوریت توسعه اورژانس هوایی در وزارت بهداشت ضروری است
منبع: مهر