کد خبر: ۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ 07 June 2012

مهندسان بیکارمسجد سلیمانی ،نشان کم لطفی مسئولان


نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل درمجلس نهم گفت: با وجود ظرفیتهای اشتغال موجود در این شهر نفت خیز، هم اکنون اغلب نیروهای متخصص و ماهر منطقه بدون شغل هستند.
اسماعیل جلیلی با بیان اینکه محوری ترین موضوع مسجد سلیمان، بیکاری است، اظهار کرد: با توجه به وجود چهار شهرستان نفتی حوزه انتخابیه، آمار ۳۵ درصدی بیکاری که رقم بزرگی محسوب می شود نشان می دهد منطقه نیاز به  توجه ویژه مسئولان دارد.

وی افزود: در این منطقه باید وقت بیشتری صرف ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و کشاورزی شود.
 
جلیلی ضمن یادآوری اینکه نخستین چاه نفت در خاورمیانه متعلق مسجدسلیمان است، تصریح کرد:‌ در حوزه انتخابیه مسجد سلیمان، ۶۰۶ چاه نفتی و چهار شهرستان با چاه های بزرگ نفت و گاز وجود دارد.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: این منطقه از پتانسیل بالایی برخوردار است به همین دلیل باید در راستای صنعتی شدن این منطقه گام برداشت.

وی افزود: در بخش منابع طبیعی تنها منابع زیرزمینی ملاک نیست بلکه وجود معادن مختلف منطقه را دارای اهمیت کرده است.

جلیلی همچنین با اشاره به وجود دو سد بزرگ شهید عباسپور و مسجد سلیمان، گفت: دشتهای وسیع منطقه لزوم استفاده از کشاورزی مکانیزه را در اولویت قرار می دهد و لازم است به زودی فعال شود.
 
وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود سد عباسپور در مسجدسلیمان، کشاورزی منطقه رونق نیافته، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت آب از منابع پشت سد با یک سری محدودیتها مواجه است و این نیاز به تعامل و برنامه ریزی دارد ضمن اینکه اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما کافی نیست.

نماینده مردم در مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: بیشتر زمینهای مسجد سلیمان همچنان به صورت دیم است و به تلاش بیشتری احتیاج دارد.

جلیلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه باوجود پتانسیل منطقه علت بیکاری چیست، توضیح داد:‌ عدم استفاده از نیروهای بومی باعث شده تا نیروی انسانی متخصص و ماهر منطقه بدون شغل بماند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته ۲۰۵ سهمیه اشتغال داشتیم  ولی تنها ۱۲ نفر از حوزه انتخابیه در پستهای مختلف استفاده شدند.

نماینده مردم در مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: هزینه رفت و آمد نیروهای غیر بومی به هزینه های عمومی تحمیل می شود با وجود این، تلاشهای دولت در سال ۹۰ وجود مهندسان و نیروهای دانشگاهی بیکار در منطقه نشان کم لطفی مسئولان اجرایی به مناطق محروم است.

 

بازدید:۳۸۲