چهارمین نشست شورای روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ؛این جلسه با حضور مهندس وحید خاوه ای رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ،کمال رستمعلی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و مدیران روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان قزوین،کرمانشاه،یزد،خوزستان و مدیران روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران برگزار شد.
مهندس وحید خاوه ای رئيس روابط عمومي و امور بين الملل شوراي مركزي به نقش روابط عمومی سازمان ها در صنعت ساختمان اشاره نمود و بیان داشت که تشکلات دولتی می توانند با بهره گیری از پتانسیل روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان نقش مهمی را در راهبرد برنامه های اجرایی دولت ایفا نمایند و خاطرنشان نمود حضور روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در جلسات شورای روابط عمومی استان می تواند نقطه عطفی در برنامه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی استان در عرصه های عمرانی باشد.
رئيس روابط عمومي و امور بين الملل شوراي مركزي به لزوم بکارگیری مقررات ملی ساختمان در انجام پروژه های ساختمانی اشاره نمود و بیان داشت روابط عمومی ها ضمن بهره جستن از کلیه دانش خویش و همچنین لحاظ نمودن فرهنگ غنی و بومی ایرانی،می توانند نقشی مهمی در اثرگذاری و رعایت مقررات ملی ساختمان ایفا نمایند.
مهندس رضازاده مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسي ساختمان مازندران و عضو شورای روابط عمومی نظام مهندسی کشور ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: برقراری ارتباط بین دستگاه های دولتی در حوزه ساخت و ساز با سازمان نظام مهندسی ساختمان و تعامل بیش از پیش و تبادل اطلاعات با یکدیگر منجر به توسعه برنامه های اجرایی در عرصه ساخت و ساز خواهد شد.
عضو شورای روابط عمومی نظام مهندسی کشور با اشاره به عدم وجود ساختمان با معماری اصیل و کهن به عنوان المان خاص در شهر ساری اظهار داشت:هر ساختمان به عنوان یک رسانه عمل می کند و حامل پیام های مختلفی می باشد که فرهنگ و هویت آن شهر را یادآور می شود.لذا با فرهنگ سازی و تغییر در ذائقه مردم روابط عمومی ها می توانند اقدام های مثمر ثمری در این راستا ایفا نمایند.
ایشان در ادامه از کسب رتبه برتر سازمان در اجرای مقررات ملی ساختمان در سه سال پیاپی خبر داد و گفت:حرکت سازمان نظام مهندسی ساختمان منسجم تر از قبل در حال انجام است به گونه ای که اقدام های شایان توجه ای در این راستا صورت پذیرفته است و کسب رتبه برتر در سه سال پیاپی نشان از روند رو به رشد اجرای مقررات ملی ساختمان می باشد.
وی همچنین با بیان اینکه تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان کشور بالغ بر 260 هزار نفر می باشند به مسئولیت خطیر روابط عمومی در بهره گیری از این پتانسیل عظیم اشاره نمود و خاطر نشان کرد که روابط عمومی باید از حالت تئوریک خارج شده و عالم به عمل شود و با بهره گیری از تمام توان خویش در خدمت به مردم ایفای نقش نماید.
در ادامه کمال رستمعلی نقش روابط عمومی را در فرهنگ سازی و احیای معماری اصیل ایرانی در حوزه ساختمان وشهرسازی مهم و کلیدی دانست و اظهار داشت تدوین برنامه منسجم و کامل برای احاطه نمودن پوسته و روح ساختمان ها دور از دسترس نمی باشد.
ایشان همچنین در خصوص ورود روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان مازندران به شورای روابط عمومی استان قول مساعد داد.
در ادامه جلسه مهندس جعفری مسئول باشگاه مهندسین شورای مرکزی نقش شهرداری ها در احیای فرهنگ اصیل و معماری اسلامی در حوزه ساخت و ساز را مهم و اساسی خواند و گفت:این سازمان با ارائه امتیازات به سازندگان از جمله تخفیفات عوارض شهرداری، می توانند گام بلندی در تحقق این مهم بردارند.
دکتر دهقانی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ سازی باید در کل جامعه صورت بگیرد اذعان داشت:مردم که مخاطبان سازمان هستند اطلاعات دقیق و جامعی از نظام مهندسی و مقررات ملی ندارند و می بایست بستر فرهنگی مردم و مهندسان را در برگیرد و این مهم می تواند از استان مازندران شروع شود و به بقیه استانها تعمیم داده شود.
مهندس معارفی مدیر روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان قزوین در این جلسه با اشاره به عدم اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها وجدی نگرفتن بحث نظارت و مجریان ذی صلاح خاطرنشان کرد روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی در شناساندن،لزوم بکارگیری و اجرای مقررات ملی ساختمان می بایست بیش از پیش اهتمام ورزند.
کیوانی مدیر روابط عمومی نظام مهندسی خوزستان نیز در ادامه شرط اولیه بستر سازی فرهنگی در حوزه ساخت و ساز را تثبیت جایگاه روابط عمومی در سازمان ها دانست و اظهار داشت:در این راستا روابط عمومی ها بایستی با تخصص و بینش خود گام بردارند تا سازمان ها نیاز خود به روابط عمومی را احساس نمایند.