کد خبر: ۴۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ 19 January 2020

اساس کار شهرداری عدالت محوری و شهروند محوری است

شهردار قزوین عدالت محوری درتخصیص سرمایه و اعتبارات و سرانه های خدمات شهری و شهروند محور بودن را از مهم‌ترین برنامه های مدیریت شهری خود اعلام کرد.
به گزارش سازه نیوز ، سیاوش طاهرخانی با بیان این مطلب که حفظ جایگاه مجموعه مدیریت شهری، انجام کارهای منطقی و اثرگذار و پاسخگویی به مطالبات شهروندان از مهم ترین خواسته های مجموعه مدیریت شهری است، اظهارکرد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده در امور شهری از یک ماه پیش با حفظ جایگاه افراد، موضوعات مختلف را در حوزه شهری رصد کرده و با شناخت موضوعات موثر و غیرموثر، دریافتم که باید روند انجام امور در چه بخش هایی استمرار یابد و در چه حوزه هایی باید خلاقانه و با بهره گیری از خرد جمعی به آن ها ورود و مشکلات را حل کرد.

شهردار قزوین با تأکید بر این مطلب که باید شهر را بشناسیم تا گام های بلند و عملی در مسیر اداره امور برداشته شود، بیان کرد: باید انسجام و وحدت در کارها و برخورداری از نگاه کارشناسانه، مدیرانه و خلاقانه محور انجام امور شهری باشد.

وی بر ضرورت تکریم ارباب رجوع اضافه کرد: عدالت محوری درتخصیص سرمایه و اعتبارات و سرانه های خدمات شهری، پاسخگویی و شفافیت از موضوعاتی است که باید به آنها بیش از پیش توجه کرد.

امانتداری، ایمان به کار، صداقت در انجام امور، پاسخگویی و پذیرش اشتباه، کار مقتدرانه در چارچوب قانون، تقویت نیروی انسانی، ایجاد نشاط و شادابی در شهر و توجه به مطالبات منطقی و اصولی از دیگر مواردی بود که شهردار قزوین در این جلسه بر ضرورت آنها تأکید کرد.

طاهرخانی خطاب به معاونان و مدیران شهرداری قزوین اعلام کرد: باید شهروند محور بودن در دستور کار قرار گیرد و از طرفی با برنامه ریزی کارهایی انجام شود که خروجی قابل قبولی داشته باشد؛ در غیر این صورت آب در هاون کوبیدن است.

شهردار قزوین یادآور شد: ساماندهی مشاغل، توجه به حمل و نقل عمومی، نظارت بر زیرمجموعه، مدیریت منابع، تعریف کدهای درآمدزا در بودجه، تقدم عابرپیاده بر سواره، اعتبارسازی و اعتمادسازی، دست پاکی، حمایت از اجرای پروژه های درآمدزا، اخلاق مداری، جدیت در کار، تدبیر و همدلی میان شورا و شهرداری و قانونمداری از مهم‌ترین مواردی است که توجه به آنها برای معاونان و مدیران شهرداری ضروری است.


منبع: صما