کد خبر: ۴۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ 12 February 2020

همکاری صنعتی دانشگاه آزاد و وزارت دفاع

توافقنامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال به امضا رسید.
به گزارش سازه نیوز، بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری جامع بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی، توافقنامه ای به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال با زیرمجموعه های وزارت دفاع و پشتیبانی به امضا رسید.

وی اظهار داشت: این توافقنامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از صنایع سازمان دریایی مستقر در مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) به امضا رسید و از جمله اقدامات پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه در زمینه توسعه فعالیت کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه است.

نگاهداری، موضوع کلی این توافقنامه را همکاری در زمینه تحقیق و توسعه و تولید مشترک عنوان کرد و افزود: در راستای پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای سند توسعه و اقتدار علمی و عملی کشور و رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی، به منظور پاسخ دهی به مسائل کشور این توافق نامه در قالب فعالیت های اداره کل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه پیگیری و به مرحله امضا رسیده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد، پیاده سازی طرح های پژوهشی و راه اندازی خطوط مشترک تولید، ارائه خدمات دانشگاه در حوزه های بازرسی و کنترل کیفیت، استفاده از توان علمی دانشگاه برای اجرای اقدامات طراحی و تولید مستندات فنی در حوزه های مورد نیاز، تولید و پوشش قطعات مکانیکی را از جمله موضوعات این توافقنامه برشمرد.

وی همچنین ایجاد بستر مناسب برای گذراندن دوره های کارآموزی هدفمند در صنعت جهت آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار و تولید، طراحی و اجرای طرح های اتوماسیون صنعتی در صنایع، تشکیل انجمن علمی و پژوهشی تخصصی در حوزه های مورد نیاز، تبادل نیرو و همکاری سرمایه های انسانی خبره صنایع با دانشگاه را دیگر موضوعات این توافقنامه عنوان کرد.
منبع: مهر