کد خبر: ۴۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ 13 February 2020

توقف کامل عملیات اجرایی تاسیسات پرورش میگو در محدوده ژئوپارک قشم

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی گفت: توقف عملیات اجرایی تأسیسات پرورش میگو در ژئوپارک قشم مورد تأکید تمام دستگاه‌های متولی قرار گرفت.
به گزارش سازه نیوز، در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی، سازمان امور اراضی کشور، سازمان شیلات ایران، سازمان مناطق آزاد قشم، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان و مدیر میراث فرهنگی قشم عصر چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در دفتر معاونت میراث فرهنگی برگزار شد، موضوع تأسیسات پرورش میگو در عرصه ژئوپارک قشم و حریم گنبدهای نمکی ثبت‌شده در فهرست میراث طبیعی ملی به شماره های ۱۷۱ و ۱۷۲، ابلاغ چهارم شهریور ۹۱ و ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو در پانزدهم اردیبهشت ۹۶، مورد بررسی قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تشریح نتایج این نشست با اشاره به اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر حفظ مناطق مهمی که در لیست سازمان یونسکو قرار دارند، گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به بررسی‌های اولیه کارشناسی، هماهنگی و اقدامات حقوقی برای توقف عملیات اجرایی تأسیسات مزبور به قید فوریت در دستور کار قرار بگیرد.

محمدحسن طالبیان افزود: سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان متولی وظایف دستگاه‌های اجرایی در محدوده ژئوپارک قشم باید حداکثر طی یک ماه نسبت به جمع‌بندی کارشناسی موضوع از منظر ابعاد حقوقی و فنی برای حل و فصل موضوع اقدام و راهکار قانونی تحت نظارت عالی دستگاه های متولی ملی را مبنای کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: در این مرحله و مراحل بعدی باید گزارش اقدامات انجام شده با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان مناطق آزاد قشم به رئیس‌جمهوری ارائه شود.

جزیره قشم به عنوان‌ بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران تنها دارند بِرند ژئوپارک‌جهانی در خاورمیانه است.
منبع: ایسنا