کد خبر: ۵۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ 16 March 2020

متوسط درآمد در کشورهای اروپاییا

بیش از ۵۳ درصد ساکنان اتحادیه اروپا درآمد متوسط دارند.
مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد که متوسط درآمد ساکنان ۲۷ کشور عضو این اتحادیه معادل ۱۶ هزار و ۸۴۳ یورو در سال است که از این بین، ۶۳.۵ درصد مردم دارای درآمد متوسط، ۲۹.۵ درصد دارای درآمد پایین و ۱۷ درصد نیز دارای درآمد بالا بوده‌اند.

بالاترین متوسط درآمدی

به طور کلی کشورهای صنعتی کوچک اروپایی دارای بالاترین متوسط درآمد بوده‌اند به طوری که لوکزامبورگ با متوسط ۴۰ هزار و ۲۷۰ یورو در سال در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشتاز است و پس از این کشور نیز نروژ با متوسط درآمد ۳۹ هزار و ۴۳۸ یورو و دانمارک با متوسط ۳۰ هزار و ۱۵۰ یورو قرار دارند. البته بالاترین متوسط درآمد سالانه در اروپا مربوط به سوییس با  ۴۳ هزار و ۱۳ یورو بوده است.

کمترین متوسط درآمدی

به مانند سال های گذشته کشورهای شرقی اروپا کماکان کمترین متوسط درآمد در سطح اتحادیه اروپا را دارند. این رقم در رومانی ۳۲۸۴ یورو در سال، بلغارستان ۳۵۹۰ یورو در سال و مجارستان ۵۴۲۴ یورو در سال اندازه گرفته شده است.

در بین دیگر کشورهای عضو، متوسط درآمد در اتریش ۲۵ هزار و ۱۷۶ یورو در سال، هلند ۲۴ هزار و ۱۶ یورو در سال، آلمان ۲۲ هزار و ۷۱۳ یورو در سال، فرانسه ۲۲ هزار و ۲۲۰ یورو در سال، ایتالیا ۱۷ هزار و ۳۸۳ یورو در سال، اسپانیا ۱۴ هزار و ۸۷۰ یورو در سال و پرتغال ۹۳۴۶ یورو در سال اندازه گیری شده است. طبق گفته مرکز آما اتحادیه اروپا، متوسط درآمد شهروندان انگلیسی نیز ۲۰ هزار و ۹۹۱ یورو در سال بوده است.

اتحادیه  اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
منبع: ایسنا