کد خبر: ۵۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ 06 April 2020

رشد 168 درصدی تولید گیاهان دارویی

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه بخش کشاورزی دارای بیشترین نرخ رشد در بین سایر بخش‌ها در سال گذشته بوده، گفت: شرایط تحقق شعار سال جاری در بخش کشاورزی مهیا است و بخش کشاورزی نشان داده که علیرغم محدودیت ها و کمبود سرمایه، ظرفیت و قابلیت مناسبی را جهت رشد و جهش دارد.
به گزارش سازه نیوز، رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه بخش کشاورزی دارای بیشترین نرخ رشد در بین سایر بخش‌ها در سال گذشته بوده، گفت: شرایط تحقق شعار سال جاری در بخش کشاورزی مهیاست و بخش کشاورزی نشان داده که علیرغم محدودیت ها و کمبود سرمایه، ظرفیت و قابلیت مناسبی را جهت رشد و جهش دارد.

مجیدآنجفی اظهار کرد: بخش کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی کشور است و در این راستا در سال گذشته دستاوردهای خوبی در بخش کشاورزی حاصل شد.

وی افزود: بخش کشاورزی در مجموع در بین سایر بخش‌ها بیشترین نرخ رشد را در کشور و استان به خود اختصاص داده است، به طوری که نرخ رشد این بخش در استان مرکزی حدود هشت درصد بوده در حالی که نرخ رشد در بخش صنعت حدود هفت درصد و خدمات دو درصد عنوان شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به عملکرد قابل توجه زیربخش‌های کشاورزی تصریح کرد: در تولید گندم در استان مرکزی از 375 هزارتن سال 97 به 421 هزار تن در سال 98 رسیدیم که 12 درصد افزایش را نشان می دهد. در خصوص سبزی و صیفی و محصولات باغبانی نیز 10 درصد رشد تولید در گلخانه‌ها ایجاد شده و از طرفی تولید انار استان نیز به سه برابر و پسته پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

آنجفی بیان کرد: تولید گوشت قرمز از 54 هزار تن در سال 97 به 55 هزار تن در سال 98 رسیده و تولید شیر خام در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن پنج درصد افزایش داشته است، همچنین تولید گوشت مرغ با 14.5 درصد رشد از 60 هزار و 700 تن به 69 هزارتن  رسیده است.

وی ادامه داد: تولید ماهی و آبزیان پرورشی با رشدی 35 درصدی از چهار هزار و 70 تن به 6 هزار و 350 تن در سال گذشته افزایش یافته است، همچنین در تولید گل محمدی، گیاهان دارویی و زعفران به عنوان اولویت های اصلاح الگوی کشت در استان رشد خوبی حاصل شده به طوری که 16 درصد افزایش تولید در گل محمدی، 168 درصد افزایش در گیاهان دارویی و 43 درصد افزایش در تولید زعفران حاصل شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: با استفاده از سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب به دنبال تکرار افزایش تولید و رشد تولیدات ضمن حفاظت از منابع آب و خاک استان در سال 99 هستیم.

آنجفی با بیان اینکه شرایط تحقق شعار سال جاری در بخش کشاورزی مهیاست، گفت: بخش کشاورزی نشان داده که علیرغم محدودیت ها و کمبود سرمایه، ظرفیت و قابلیت مناسب را دارد که با استفاده از تکنیک‌های به‌ روز و توسعه مکانیزاسیون و تجهیز اراضی و توسعه سیستم های آبیاری نوین، به پایداری تولید یا افزایش و جهش تولید دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش کشاورزی در شرایط خوبی قرار دارد، اگرچه اراضی بخش کشاورزی و آب کاهش داشته، اما تولیدات این بخش افزایش پیدا کرده است و این روند طبق برنامه‌های توسعه ای سازمان در حال ادامه است و امیداریم به اهداف از پیش تعیین شده در برنامه توسعه دست پیدا کنیم.
منبع: ایسنا