کد خبر: ۵۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ 15 April 2020

موج دوم کرونا از شهرستان‌های شرق ماهشهر در راه است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر گفت: شهرستان رامشیر همسایه شرقی دچار بحران شیوع کرونا شده است، از مردم شهرستان ماهشهر درخواست عاجزانه داریم که ارتباط را با مردم دوست داشتنی رامشیر برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا، قطع کنند.
به گزارش ساز نیوز به نقل از تسنیم ، محمد شنبدی در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: بیماری کرونا در این منطقه در مراحل ابتدایی است و کاهش آمار مبتلایان در شهرستان بندرماهشهر به معنای پایان بیماری نیست و موج‌های بعدی در راه است.

وی افزود: پرستاران و پزشکانی که در بخش‌های عفونی، بیماری‌های حاد تنفسی و کووید19 در حال خدمت هستند از مردم تقاضای عاجزانه دارند که با ماندن در منزل و رعایت فاصله اجتماعی به کادر درمان، کمک کنند که از شیوع بیماری جلوگیری شود.

شنبدی درباره علت افزایش مبتلایان در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: زمانی که همسایه‌های غربی شهرستان بندرماهشهر در آبادان، خرمشهر و شادگان به پیک بیماری رسیدند، آمار مبتلایان در بندر امام خمینی(ره) روند صعودی و افزایشی گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان رامشیر همسایه شرقی دچار بحران شیوع کرونا شده است، بیان کرد: از مردم شهرستان ماهشهر درخواست عاجزانه داریم که ارتباط را با مردم دوست داشتنی رامشیر قطع کنند، که این کار به نفع مردم و از موج دوم شیوع کرونا جلوگیری می‌کند.

شنبدی افزود: جاده‌های ارتباطی بین ماهشهر و رامشیر به علت کاهش ارتباط فیزیکی و جاده‌ای با مناطق بحرانی قطع شد.

دبیر قرارگاه مقابله با ویروس کرونا شهرستان بندرماهشهر درباره آخرین وضعیت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند بیان داشت: طبق بازرسی و گزارش‌های میدانی وضعیت فاصله‌‌گذاری اجتماعی هوشمند در سطح ادارات و بازار رعایت نمی‌شود و مطلوب نیست.


وی تاکید کرد: هیچ مرکز خرید یا اداره‌ای اجازه ایجاد تجمع مردم را ندارد، در غیر اینصورت به قوه قضائیه شکایت می‌کنیم.

شنبدی گفت: خودروهای عمومی باید رعایت اصول بهداشتی را انجام بدهند و شهروندان بعد از استفاده از خودروهای عمومی، بلافاصله دست‌ و صورت را شست‌وشو بدهند.

وی با بیان اینک متاسفانه آمار روستاها در حال افزایش است و مردم باید توجه کنند، تاکید کرد: هر فردی می‌تواند یک ناقل خاموش و بدون علائم باشد، بنابراین مردم از پذیرش مهمان و به صورت ویژه از شهرهای دیگر خودداری کنند.

 
شنبدی گفت: از بزرگان و عشایر شهرستان درخواست می‌شود که تمام مراسم‌های سوگواری و عروسی را با کمترین تعداد نفر انجام بدهند، در غیر اینصورت طبق قانون برخورد قضائی انجام می‌شود.

وی افزود: بندر امام خمینی(ره) نسبت به وضعیت نرمال بیماری در شهرستان ماهشهر، وضعیت مطلوبی ندارد، به طوری که وضعیت بیماری در ماهشهر 2/3 و بندر امام خمینی بالغ بر 3 در هزار نفر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه باید ورودی و خروجی شهرستان کنترل شود، بیان داشت: از تلاش‌ها و کمک‌های بسیج، سپاه، منطقه سوم دریایی و گروه‌های جهادی برای اجرای طرح غربالگری، ضدعفونی معابر و منازل افراد مشکوک و مبتلا، تشکر می‌کنم.

وی درباره آخرین وضعیت نقاهتگاه بیماران کرونایی در ماهشهر بیان کرد: طبق مصوبه شورای تامین نقاهتگاه 50 تختخوابی توسط شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال تجهیز شدن است و طی روزهای آتی تحویل شبکه بهداشت و درمان برای بهره‌برداری می‌شود.

  6 نفر فوتی، 53 نفر بهبود یافته، 12 نفر تحت درمان بیمارستانی، آخرین وضعیت 71 مبتلا به کرونا در شهرستان بندرماهشهر است. تاکنون در بندرماهشهر 44 و بندر امام‌ خمینی(ره) 27 مورد شناسایی شده است.


برچسب ها: کرونا، ماهشهر