کد خبر: ۵۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ 14 July 2020

رشد پیوسته حمل ریلی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

به دنبال حمل ریلی حدود 600 هزار تن انواع کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) به مراکز توزیع درون کشور، بارگیری ریلی کالاهای اساسی طی سه ماهه نخست سال جاری 90 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت.


به گزارش سازه نیوز و به نقل از  روابط عمومی  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، 23 تیرماه عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با تأکید بر استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری برای تسریع در روند خروج کالا، رشد پیوسته  حمل  ریلی کالاهای اساسی  در سه ماهه نخست سال جاری را حاصل  هم افزایی این اداره کل و راه آهن جنوب با هدف  تقویت حمل و نقل ریلی عنوان کرد.
دریس در ادامه با اشاره به بارگیری بیش از 5 میلیون تن انواع کالاهای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره)  به داخل کشور،  از رشد 18 درصدی  آن نسبت  به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
وی همچنین میزان حمل جاده ای کالاهای اساسی از مبدأ این بندر بزرگ تجاری به مقاصد درون سرزمینی  را  حدود 4 میلیون و 541 هزار تن عنوان کرد که از رشدی 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.
یادآور می شود از ابتدای سال جاری تا کنون  88 فروند کشتی حامل کالای اساسی  بیش از 4 میلیون و 616 هزار تن انواع کالای اساسی  در این مجتمع بزرگ تجاری که بندری کانون کالای اساسی و نخستین شهر لجستک غلات کشور است، تخلیه کرده اند.