کد خبر: ۵۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹ 04 October 2020

ساخت حوضچه شبیه‌ساز مقابله با آب‌گرفتگی شناور

با هدف ارتقای سطح آموزشی کارآموزان و نیروهای عمل‌کننده در مانور برای مقابله با سوانح دریایی، حوضچه شبیه‌ساز دریایی به همت کارشناسان دریایی بندر امام خمینی(ره) طراحی و ساخته شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر بیان داشت: کارآموزان و شرکت‌کنندگان در مانورهای عملیات امداد دریایی با بهره‌گیری از این حوضچه، نحوه  به‌کارگیری  صحیح و اصولی  از تجهیزات  مقابله با آب گرفتگی را تمرین کرده و توان و آمادگی خود را در شرایط مقابله با سوانح دریایی را ارتقا می دهند.


دریس در ادامه افزود: از آنجا که در عمده‌ی سوانح دریایی منجر به غرق شدگی شناور، به‌کارگیری تجهیزات  مرتبط به مقابله  با آب گرفتگی –که در اغلب در شناورها پیش‌بینی و تعبیه شده- از اهمیت بسیاری  برخوردار است، ایجاد شرایط مشابه آن و بررسی عملکرد نیروهای عمل‌کننده در شرایط مشابه می‌تواند به ارتقای توان آنان کمک کند.


یادآور می شود مرکز مقابله با سوانح دریایی بندر امام خمینی(ره)  با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی با اتخاذ تمهیدات مختلفی می‌کوشد میزان وقوع سوانح دریایی  به حداقل برساند.