کد خبر: ۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ 10 March 2021

معماری خانه‌های شهری قابل دفاع نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: شرایط امروز معماری خانه‌های شهری‌ اصلا قابل دفاع نیست به همین دلیل امروزه هر فردی با یک زندگی معمولی تلاش می‌کند، به طبیعت هجوم ببرد و در آنجا خانه‌ای برای آرامش خود بسازد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،عبدالرضا چراغعلی درجلسه هم اندیشی با مدیران وزارت راه و شهرسازی افزود: برای رسیدن به هویت و اصالت معماری ایرانی، باید ضوابطی تعیین کنیم تا در هر شهری یک محله با هویت های اصیل ایرانی ساخته شود.

وی گفت: برای توجه به هویت و اصالت ایرانی، برای شهرداران ضوابطی را تعیین کنیم که در هر شهری یک محله را به عنوان سنگ بنای معماری اصیل ایرانی طراحی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در این راه بتوانیم سیاستی را مورد توجه قرار دهیم که مستمر و موثر باشد و من هم در این راه تلاش کرده و به شهرداران فراخوان می دهم تا بتوانند در شهرهای اطراف تهران و حتی در خود تهران نیز این سیاست را اجرا کنند.

چراغعلی با توجه به ارتفاع سازی ها گفت: بسیاری از افراد اصلا مایل به ساخت و ساز نبودند ولی به دلیل ارتفاع سازی هایی که در اطراف ساختمان آنها شده، مجبور شدند خانه خود را به صورت آپارتمان بسازند.

معاون هماهنگی امدر عمرانی استاندار تهران در مورد ممنوعیت کنسول‌ها برای ساخت و ساز (هر نوع برآمدگی که از بدنه سازه فلزی یا ساختمانی و بدون کمک گرفتن از ستونی باشد،کنسول گفته می‌شود) گفت: موضوع ممنوعیت کنسول ها باید از یک جایی آغاز شود، چرا که در زمان بحران ها، به خصوص زلزله اولین چیزی که با آن دچار چالش می شویم، همین کنسول ها هستند؛ تنها مانع بزرگی که در برابر اجرای ممنوعیت کنسول ها داریم، انبوه سازان هستند، چرا که آنها حساب یک سانتی متر ساخت و ساز خود را هم می کنند.