کد خبر: ۵۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ 24 April 2021

تحویل 43 هزار واحد مسکونی به فرهنگیان

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا کنون 43 هزار و 775 واحد برای فرهنگیان پیش‌بینی می‌شود، گفت: امیدواریم در سال 1400 این پروژه‌ها تکمیل و به فرهنگیان تحویل شود.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا ،گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت مسکن فرهنگیان اظهار کرد: 43 هزار 775 واحد در سراسر کشور برای فرهنگیان جذب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از این تعداد، 24 هزار فرهنگی واجد شرایط در حال واریزی وجه، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند یا به عبارتی ساده‌تر واحدهای این افراد مشخص و توسط شرکت سازنده در حال ساخت هستند.

کریمی‌فر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال 1400 این پروژه‌ها تکمیل و به فرهنگیان تحویل شود، افزود: آورده اولیه برای فرهنگیان واجد شرایط جهت اتصال به پروژه، حداقل 40 میلیون تومان تعیین شده است که به همین میزان توسط آموزش و پرورش، تسهیلات حمایتی ثانویه کم بهره بدون تشریفات، بدون سپرده‌گذاری و البته بدون وثیقه ملکی در راستای تسریع در ساخت‌وسازها به فرهنگیان پرداخت شده است و هم اکنون روند پرداخت این نوع تسهیلات حمایتی مسکن در سال 1400 همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با نرخ 12 درصد در راستای تهیه مسکن در سال 1399 و نیز در سال 1400 بین فرهنگیان واجد شرایط سراسر کشور توزیع شده است و روند پرداخت، هم اکنون در حال اجراست.

ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن اواسط آذر سال 98 در سامانه maskan.medu.ir آغاز شد؛ متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به عبارت دیگر فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

متقاضی باید متأهل بوده یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند؛ اولویت آموزش و پرورش شامل بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی بالای 20 سال سابقه خدمت، زوجین فرهنگی و بازنشستگان فرهنگی است.