کد خبر: ۵۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ 24 April 2021

چه زمانی باید آسانسور را تعویض کنیم؟

اگر آسانسور محل کار یا خانه تان دچار مشکل شده باید آن را تعویض کنید. با این حال شاید فکر کنید لازم نیست متخصص بیاورید.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تاسیسات نیوز ،ممکن است نوع تجارت یک ساختمان به آسانسورهای آن وابسته باشد. یا اینکه ساکنان مسن یک آپارتمان مسکونی به خاطر خراب بودن آسانسور نتوانند خانه را ترک کنند. اگر درباره تعویض آسانسور مطمئن نیستید این سه نشانه ثابت می‌کند که باید آسانسور را تعویض کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصاب آسانسور در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

کاهش سرعت آسانسور

اگر سرعت آسانسور کاهش یافته پس لازم است آسانسور را تعویض کنید. رفت و آمد زیاد با آسانسور، مخصوصا در ساختمان‌های تجاری، به بدنه آن آسیب می‌رساند. جا به جایی وسایل سنگین نیز سرعت آسانسور را کاهش می‌دهد. در این صورت نباید این مشکل را نادیده بگیرید و به سرعت به دنبال راه حل باشید.

توقف بیش از حد

زمانی که آسانسور بالاتر یا پایین تر از طبقه موردنظر توقف می‌کند ترمز آن آسیب می بیند. این مسئله در اوایل چندان رخ نمی دهد اما به مرور زمان ممکن است ترمزهای آن آسیب دیده و این مشکل دیده می‌شود. مخصوصا اینکه ممکن است آسانسور با فاصله زیاد از طبقه مورد نظر بایستد. در صورتی که آسانسور بیش از حد استفاده شود، این مشکل بیشتر می‌شود. در این صورت باید ترمز را تعمیر کرده و آسانسور را تعویض کنید.

کار نکردن زیاد

زمانی که آسانسور کار نمی کند، درب‌ها باز و بسته نمی شوند یا مشکلات زیادی دیده می‌شود، پس آسانسور باید تعویض شود. در حقیقت نشانه اصلی تعویض آسانسور همین موضوع است. حتی اگر بارها آسانسور را تعمیر کنید باز هم این مشکل رخ داده و عمر دستگاه کاهش می‌یابد. با پذیرفتن اینکه عمر آسانسور شما به سر رسیده می‌توانید به دنبال یک آسانسور جدید باشید.

اطلاع به ساکنین

اگر مجبور هستید آسانسور را تعویض کنید باید به ساکنان ساختمان یا مستاجرین اطلاع دهید. اگر در ساختمان یک آسانسور موجود است باید در ابتدا به افراد مسن که بدون آسانسور توانایی خروج را ندارند اطلاع دهید. با مطلع بودن آن‌ها فرایند تعویض آسانسور راحت تر انجام می‌شود.

با اطلاع از مشکلات رخ داده و بررسی مرتب آسانسور می‌توانید پیش از اینکه دیر شود به مشکلات آن پی ببرید و به موقع تعویض کنید. در اینصورت به ساکنین آپارتمان هشدار خواهید داد. با داشتن یک برنامه ریزی هوشمندانه، می‌توانید در تعطیلات و روزهایی که ساختمان خلوت است و رفت و آمد کمتر است، آن را تعمیر و تعویض کنید. با درنظر داشتن سه نشانه تعویض آسانسور می‌توانید آن را راحت تر عوض کنید.