کد خبر: ۵۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ 16 May 2021
فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

اراضی کشاورزی کلاردشت رفع تصرف شدند

فرمانده انتظامی استان مازندران از رفع تصرف سه هزار مترمربع از اراضی کشاورزی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان "کلاردشت" خبر داد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا ،سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر، بیان کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از شناسایی سه هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که توسط افراد فرصت طلب و زمین خوار دیوار کشی و یا بناهای غیر مجاز در آن احداث شده بود خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی و همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کلاردشت، حصارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب و زمین های تصرف شده آزاد سازی شدند.

میرزایی ارزش تقریبی زمین های رهاسازی شده و ساختمان های تخریب شده بر اساس نظر کارشناسان را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در بخش کشاورزی و تولید شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود.