کد خبر: ۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۱ 21 November 2012

آمار بيكاري فعلي در شان خوزستان نيست


نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه پروژه‌هاي عمراني استان به دليل عدم بودجه و اعتبارات، نيمه‌تمام مانده‌اند و مسكن‌مهر هم از اين موضوع مستثني نيست.
سيدشكرخدا موسوي اظهاركرد: در حال حاضر مسكن‌مهر شهرهاي جديد شيرين‌شهر و رامين به صورت دست و پا شكسته به جلو مي‌رود، اما با اين حال انتظار مي‌رود سرعت روند اجرايي طرح‌ها بيشتر شود.
وي در خصوص وضعيت اشتغال استان نيز افزود: نمي‌خواهم همه صحبت‌هايي كه در زمينه اشتغال مي‌شود را رد كنم اما بايد بگويم كه آن چه كه روي كاغد نوشته مي‌شود با آن‌چه در عمل اجرا مي‌شود، فاصله زيادي دارد.
رييس مجمع نمايندگان خوزستان عنوان‌كرد: زمينه ايجاد اشتغال در استان فراوان است و لذا اگر يك تكاني به خود دهيم و ارتقاء شغلي ايجاد شود، قطعا در طول چند ماه بيش از سه هزار شغل ايجاد خواهد شد.
وي ادامه‌داد: بايد كاري كنيم كه زمينه ورود جوانان در شركت‌ها و ارگان‌ها فراهم شود و افرادي كه سن آن‌ها بالا است و در شركت‌هاي مشغول به‌كار هستند بايد هرچه سريع‌تر بازنشسته شوند.
موسوي درباره وضعيت اشتغال استان گفت: متاسفانه وضعيت اشتغال استان مناسب نيست و با وجود قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي فراواني كه در استان وجود دارد، در شان خوزستان نيست كه آمار بيكاري آن به ميزان فعلي باشد و باور كردني نيست كه آمار بيكاري استان 30 درصد باشد.
وي خاطرنشان‌كرد: يكي‌ديگر از معضلات بيكاري استان به‌كارگيري نيروهاي غيربومي است؛ هر چند طي صحبتي كه با وزير نفت داشتيم قرار بر اين شد كه 50 درصد كاركنان مناطق نفت‌خيز از نيروهاي بومي باشد.

بازدید:۲۲۶