کد خبر: ۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱ 05 December 2012

ضریح جدید امام حسین (ع) اثری کم نظیر در جهان است


آیت الله ˈسید هاشیم حسینی بوشهریˈ در بازدید از ضریح مطهر امام حسین(ع)، افزود: ساخت ضریح مطهر اباعبدالله(ع) یک نمونه از کار دلدادگان به اهل بیت(ع) است و امیدواریم این افتخار را داشته باشیم که مشابه این کار برای هر یک از ائمه(ع) که در عتبات هستند، انجام دهیم.

وی تصریح کرد: دلدادگی مردم به حضرت سیدالشهدا، بزرگترین ذخیره برای مردم ماست و مردم عزیز، از طریق ارتباط معنوی با اهل بیت(ع)، ره صد ساله را یک شبه می روند.

وی گفت: ایران اسلامی با تمام وجود به اهل بیت(ع) عشق می ورزد و باید به هنرمندانی که در ساخت این ضریح نقش داشتند آفرین گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علی رغم شرایطی که دشمنان می خواهند بر ما تحمیل کنند، مردم عزیز ایران، به کامیابی های عظیمی دست می یابند و این پیروزی ها به مدد اهل بیت(ع) است.

حسینی بوشهری با اشاره به بیش از چهار سال فعالیت هنرمندان و خادمان ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا(ع) در مدرسه علمیه معصومیه، گفت: وجود این ضریح مقدس آنچنان برکتی به درس، اخلاق و آینده طلاب این مدرسه خواهد داد که موجب غبطه دیگران خواهد شد.

وی عنایت ویژه امام حسین(ع) به زوارش، بر اساس روایات را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: قطعا این توجه و عنایت به افرادی که به نوعی در ساخت ضریح مطهر بارگاه ایشان نقش داشته اند وجود دارد و چه بسا عنایت بیشتری به آنها باشد.

ضریح مطهر حضرت سید الشهدا، ابا عبدالله الحسین(ع) روز پنجشنبه، ششم شهریورماه با حضور مسوولان کشوری و مدعوینی از چند کشور اسلامی در محل ساخت کارگاه این ضریح مقدس در مدرسه علمیه معصومیه قم رونمایی شد.

وزن سازه ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) بالغ بر 12 هزار کیلوگرم می باشد که در این سازه، پنج هزار و 300 کیلوگرم چوب، چهار هزار و 600 کیلوگرم نقره، 118 کیلو و 650 گرم طلا، 700 کیلوگرم مس، 450 کیلوگرم تسمه و پولت های استیل، 700 کیلوگرم چوب تزیینی و 100 کیلوگرم آهن آلات بکار رفته است.

برای ساخت این ضریح مطهر، 14 میلیارد تومان هزینه شده است که پنج میلیارد و 800 میلیون تومان آن بصورت نقدی و مابقی بصورت غیر نقدی در قالب طلا، جواهر و سایر اقلام با ارزش می باشد که توسط دوستداران و شیفتگان امام حسین (ع) اهدا شده است.

کار ساخت ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) حدود شش سال به طول انجامید

 

بازدید:۱۸۴