کد خبر: ۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱ 14 December 2012

منطقه علی‌آباد باید در طرح جامع شهری قرار گیرد.


محسن رضایی در جمع اهالی منطقه علی‌آباد (پشت فرودگاه اهواز) اظهار داشت: این منطقه باید به بهترین شکل ساخته شود و در طرح جامع شهری قرار گیرد.وی افزود: الحاق این منطقه به شهر برای شهرداری اهواز و استانداری کار زیاد سختی نیست و لازم است که پیگیر این موضوع باشند.

 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه منطقه علی‌آباد دارای افراد تحصیل کرده در مقاطع مختلف از جمله دکترا و کارشناسی ارشد است، گفت: این منطقه افراد تحصیل کرده بسیاری دارد. اینها سرمایه این شهر هستند که باید به آنها امکانات داد و برای آنها شرایط رفاهی را مهیا کرد.

وی افزود: از اهالی عرب این منطقه انتظار دارم همانطور که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرونده درخشانی داشتند، در این شرایط نیز در بخش‌های مختلف از جمله فناوری، کشاورزی و ... از طلایه‌داران جهاد اقتصادی باشند.

رضایی یادآور شد: من سری‌ترین عملیات در دوران دفاع مقدس موسوم به «خیبر» را با همکاری گسترده برادران عرب انجام دادم که به یکی از موفق‌ترین عملیات‌های ما تبدیل شد.

وی افزود: این منطقه را دیدم و افسوس خوردم که در گوشه‌ای از اهواز و نزدیک به شهر، این منطقه محروم وجود دارد.

 
همچنین موسی مجدم مهاجر به عنوان نماینده قشر دانشجویان کوی علی‌آباد اظهار داشت: این منطقه با قدمت بیش از 45 سال و جمعیت 10 هزار نفر با فاصله 800 متری از منطقه فرهنگیان در شمال شرق اهواز واقع شده است.

مجدم نبود سیستم دفع فاضلاب و خانه بهداشت را از جمله مشکلات این منطقه عنوان کرد و با اشاره به قدمت کوی علی‌آباد گفت: بافت‌های فرسوده مدارس نیز از جمله مشکلات اهالی علی‌آباد است، یکی از این مدارس بیش از 35 سال قدمت دارد.

وی گفت: 14 حلقه نفت کوی بروال مجاور منطقه فرهنگیان را احاطه کرده و آلودگی ناشی از برداشت نفت اهالی را به ستوه آورده اما شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب هیچ‌گونه مساعدتی تاکنون برای بهسازی منطقه نکرده است.

گفتنی است،‌ شیخ حسین داوودی از روحانیون منطقه، حمید طرفی مسئول حزب ثقلین استان، دکتر ذاکر حسینی و جمع کثیری از اهالی این منطقه در این بازدید شرکت کردند

بازدید:۳۶۸