کد خبر: ۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ 15 April 2013

حمايت دانشكده مهندسي از فعاليت‌ انجمن‌هاي علمي‌دانشجويي


رئيس دانشكده مهندسي دانشگاه شهيدچمران اهواز با اعلام حمايت از فعاليت‌هاي انجمن‌هاي علمي‌دانشجويي در جهت بانشاط‌سازي فضاي دانشگاه گفت:‌ دانشكده مهندسي با فراهم‌كردن شرايط لازم براي برگزاري برنامه‌هايي مانند جشنواره سازه‌هاي ماكاروني و اعتماد به نسل دانشجو براي برگزاري اين مسابقات، در جهت حمايت از طرح‌ها و برنامه‌هاي علمي دانشجويي تلاش مي‌كند.



دكتر حميدرضا غفوري در حاشيه چهارمين دوره مسابقات استاني سازه‌هاي ماكاروني كه صبح امروز(26فروردين‌ماه) در آمفي‌تئاتر دانشكده مهندسي دانشگاه شهيدچمران اهواز برگزار شد، عنوان كرد:‌ دانشكده در حد امكان از اين قبيل برنامه هاي علمي در سطح دانشجويان كارشناسي حمايت مي‌كند زيرا برگزاري اين برنامه‌ها باعث ايجاد شور و ‌نشاط در فضاي دانشكده براي انجام فعاليت‌هاي علمي است.



وي درباره ميزان اثربخشي اين‌گونه فعاليت‌ها بر تقويت جنبه عملي و مهارتي دانشجويان، با توجه به تمركز آموزش‌هاي دانشگاهي در حوزه تئوري و كم‌توجهي به آموزش‌هاي مهارتي و عملي در دانشگاه‌ها، خاطرنشان كرد: در دانشگاه سعي مي‌شود، بيشتر به تقويت جنبه‌هاي نظري دانشجويان توجه شود زيرا دانشگاه مسئوليتي در قبال آموزش مهارت‌ عملي ندارد؛ افرادي كه مايل به كسب مهارت‌هاي عملي هستند، مي‌توانند با مراجعه به سازمان‌ آموزش فني‌وحرفه‌اي مهارت لازم را كسب كنند. همچنين با ورود به بازار كار، جنبه‌هاي مهارت عملي خودبه‌خود تحقق مي‌يابد.



رئيس دانشكده مهندسي دانشگاه شهيدچمران اهواز در پاسخ به اين‌كه برخي صاحبان صنايع به بهانه عدم مهارت‌ كافي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي از استخدام آن‌ها خودداري مي‌كنند، ادامه داد: مسئله‌اي كه در اين‌جا اهميت بيش‌تري دارد، دوره‌هاي كارآ‌موزي است كه دانشجويان در صنايع مي‌گذرانند و ايرادي كه به صنايع وارد مي‌شود عدم به‌كارگيري اين دانشجويان در كار‌هاي اساسي و واگذاري كارهاي متفرقه و به‌دور از تخصص اين افراد به آن‌ها است. اگر سازمان‌ها و صنايع طوري برنامه‌ريزي كنند كه افراد مراجعه‌كننده به آن‌ها براي طي دوره‌هاي كارآموزي، در كارهاي مرتبط با رشته و گرايش خود، به‌كار گرفته شوند اين نقيصه تا حدودي جبران مي‌شود.



غفوري همچنين به پيشنهاد برگزاري دوره‌هاي كوتاه‌مدت مهارت آموزي براي دانشجويان با همكاري سازمان‌‌ آموزش فني‌وحرفه‌اي در دو سال گذشته اشاره و خاطرنشان كرد:‌ قرار بود اين دوره‌ها در دانشگاه راه‌اندازي شود كه به دلايلي اجراي آن پيگيري نشد. اين دوره‌ها در افزايش سطح مهارتي دانشجويان مؤثر است.



وي با يادآوري اجراي طرح‌ حمايت از پژوهش‌هاي دانشجويي در مقطع كارشناسي در 4 سال گذشته در دانشگاه گفت: در اين طرح به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، هر سال با اجراي 30 طرح پژوهشي دانشجويي در مقطع كارشناسي موافقت مي‌شد و اين طرح براي سه سال متوالي اجرا شد اما اين طرح هم در حال حاضر به دلايلي متوقف شده‌است.

بازدید:۵۳۰