کد خبر: ۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ 28 April 2013

برگزاری نمایشگاه آثار میرحسین موسوی در برلین


نمایشگاه تابلوهای نقاشی میر حسین موسوی در برلین آلمان برگزار خواهد شد.به گزارش معماری نیوز به نقل از صراط، فردی بنام حمید محمدی از مجریان این اقدام در گفت وگو با دویچه وله آلمان با اشاره به برگزاری قریب الوقوع نمایشگاه تابلوهای نقاشی میر حسین موسوی در آکادمی هنرها در شهر برلین هدف از این اقدام را «نشان دادن وضعیت موسوی، رهنورد و کروبی به افکار عمومی اروپا» اعلام کرد.

خاطر نشان می گردد طی دوره 11 ساله ریاست موسوی بر فرهنگستان هنر نشریاتی با عناوین فصلنامه خیال، ویژه‌نامه‌های نقش خیال، طرح خیال، نوای خیال،‌ سایه خیال، تصویر خیال، تندیس خیال، معراج خیال، اقلیم خیال، جوانه خیال، آوای خیال، صور خیال، فصلنامه خیال شرقی، ماهنامه آیینه خیال در این فرهنگستان منتشر شده است.

تصاویر برخی از آثار موسوی که قرار است به منظور «نشان دادن وضعیت موسوی، رهنورد و کروبی به افکار عمومی اروپا» در برلین به نمایش گذاشته شود:

میرحسین موسوی دانش آموخته رشته مهندسی معماری و شهرسازی، با مدرک کارشناسی ارشد، از دانشگاه ملی (شهید بهشتی کنونی) است. او نقاشی را از اوائل دهه چهل آغاز کرد و تا کنون در نمایشگاه های متعدد فردی و جمعی در نگارخانه نیاوران، تالار قندریز، و موزه هنرهای معاصر تهران شرکت داشته است.

در زمینه معماری نیز طرح ساختمان برخی از کانون های فرهنگی و اداری در تهران و شهرهایی چون اصفهان و تبریز، از جمله ساختمان فرهنگستان هنر، باغ هنرمندان در مجاورت آن، و نیز برخی سنگ‌نوشته ها در میدان ها و خیابان های تهران از جمله کارهای اوست.

میرحسین موسوی بیش از ۱۱ سال ریاست فرهنگستان هنر ایران را به عهده داشت و از سال ۱۳۶۸ در دانشگاه تربیت مدرس تدریس می‌کرد.

موسوی در نقاشی تکنیک های گوناگونی را به کار گرفته است. از رنگ و روغن گرفته، تا آکریلیک و کولاژ.

این تابلوها با به کارگیری پیستوله آتش شکل گرفته اند. موسوی ضمن حرارت دادن به صفحات فلزی با ابعاد و شکل های گوناگون بر بوم، و درآمیزی خطوط و رنگ ها و کلمات کوشیده است به فضاهایی انتزاعی دست یابد.

در این نمایشگاه ۲۸ تابلو به انتخاب کارشناسان آکادمی هنر برلین و موزه هنرهای اسلامی به نمایش درخواهد آمد.

بازدید:۳۲۶