کد خبر: ۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۲ 02 July 2013

آخرين وضعيت بيمارستان‌هاي در حال ساخت خوزستان


معاون وزير راه و شهرسازي گفت: با وجود مجموعه تنگناها و محدوديت‌هاي اعتباري امسال، بيمارستان رامهرمز افتتاح شده و بيمارستان مسجدسليمان نيز به زودي افتتاح مي‌شود.    محمدجعفر علي‌زاده در حاشيه افتتاح بيمارستان "مادر" رامهرمز كه امروز(سه‌شنبه) انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اين بيمارستان داراي 122 تخت و 4 بخش اصلي و تخصصي شامل بخش داخلي، جراحي، زنان و زايمان است.



وي افزود: هرچند بيمارستان 100 تخت‌خوابي رامهرمز سال‌ها پيش كلنگ‌زني شده بود ولي اين پروژه بيش از 10 سال متوقف و از رديف بودجه حذف شده بود كه در نهايت در سفر اول رييس جمهور به خوزستان، ادامه ساخت آن مجددا تصويب شد.



معاون وزير راه و شهرسازي بيان كرد: اين بيمارستان از 12 تخت مراقبت ويژه، CCU و ICU و 5 تخت مراقبت ويژه نوزادان برخوردار است و در مجموع، 17 تخت مراقبت ويژه در اين بيمارستان وجود دارد كه خدمات خوبي ارايه مي‌دهند.  همچنين اين بيمارستان 4 اتاق عمل دارد.



رييس سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات دولتي و عمومي وزارت راه و شهرسازي  درباره سرمايه‌گذاري‌ها و پروژه‌هاي اين سازمان در خوزستان اظهار كرد: قرار است 8  بيمارستان بزرگ با بيش از 1400 تخت در استان ساخته شود. خوزستان يكي از استان‌هايي است كه اين سازمان بيشترين پروژه‌ها را در آن دارد.



وي درباره بيمارستان مسجدسليمان نيز گفت: اين بيمارستان يك بيمارستان بزرگ است و پيش‌بيني مي‌شود تا مرداد ماه تكميل شود.



علي‌زاده  ادامه داد: بيمارستان در حال ساخت مسجدسليمان، داراي 213 تخت است و حدود 32 ميليارد تومان براي آن صرف و خوشبختانه تجهيزات مورد نياز آن نيز توسط دانشگاه علوم پزشكي اهواز خريداري شده است.



وي عنوان كرد:‌ يكي ديگر از پروژه‌هاي مهم، پروژه ساخت بيمارستان تخصصي سوانح و سوختگي اهواز است كه 110 تخت دارد. اسكلت اين بيمارستان تمام شده و در مرحله ساخت تاسيسات و ساختمان‌هاي آن قرار داريم.



معاون وزير راه و شهرسازي  گفت: بيمارستان ديگر بيمارستان كودكان است كه بناست با 220 تخت در محوطه بيمارستان ابوذر اهواز احداث شود. اين بيمارستان در 8 طبقه و به شكلي مدرن طراحي شده است.



وي افزود: ايجاد اسكلت اين بيمارستان تقريبا رو به اتمام است و اعتباري كه امسال به آن اختصاص يافته 4 ميليارد و 800 ميليون تومان مي‌باشد.



علي‌زاده ادامه داد: بقيه بيمارستان‌ها در مرحله طراحي و تملك زمين قرار دارند كه از آنها مي‌توان به بيمارستان‌هاي شوش و شوشتر، بيمارستان 540 تخت‌خوابي جايگزين بيمارستان گلستان اهواز، بيمارستان جايگزين رازي اهواز و بيمارستان ماهشهر اشاره كرد.

بازدید:۳۲۸