نگاهی به فرایند تبلیغات و زیباسازی به سبک شهرداری ایذه!

ایذه پرس: هرچه در وصف زیباسازی و مبلمان شهری ایذه بگویم کم گفتهایم و زبان قاصر از بیان توانمندیهای شهرداری و شورای شهر ایذه است!!! شاهکارهای که با رنگآمیزی نامتعارف میدان امام علی (ع) ایذه آغاز و پس از رنگ آمیزی میدان تختی و درختان پارک جنگلی و ... ادامه پیدا کرد تا باز به خود میدان امام علی (ع) رسید.
این موضوع از رنگ آمیزی نامتعارف و نسنجیده در دی ماه 1390 شروع شد و از آنجا که هیچ واکنشی در محافل فرهنگی و اجتماعی شهر نداشت شهرداری را در اجرای این امور جسور تر کرد و این امور ادامه پیدا کرد.
نداشتن کارشناس فرهنگی در شهرداری ایذه نام این نهاد را با موضوع میدان تختی جهانی کرد و به نوعی تاریخ این شهر را با نگاه جدید جایگزین کرد.
متاسفانه شورای شهر سوم و شهرداری پس از واگذاری بدون مناقصه و یکسویه پیمانکاری تبلیغاتی شهر به یک شخص ثابت آن هم به صورت انحصاری به نوعی مردم را با یک نفر در امور تبلیغاتی رو در رو کرد . این پیمانکار به ازای هر سال در دوره پنج ساله اول فقط یک میلیون تومان پرداخت میکند در صورتی که فقط برای یک بیلبرد در مرکز شهر و برای یک ماه تا بیش از یک میلیون و دویست هزارتومان از شهروندان مطالبه میکند!! ، این موضوع باعث میشود که شهروندان برای نصب پلاکارد نوشتههایی که همیشه اهمیت نصب آنها نیز نامکشوف بوده است ، از محیط پیرامونی میدان امام علی (ع) و به صورت رایگان جهت نصب پلاکارد و تبلیغات خود استفاده کنند ، جالبتر آنکه با وجود گنجانده بودن یک بند در این ترکمانچای تبلیغاتی ، شهرداری حق بهرهبرداری به صورت محدود از چند سازه از این پیمانکار را دارد اما خود نیز از محوطه میدان استفاده میکند.
وجود یک تیر چراغ برق که میشد با جابجایی کابلها از کنار میدان جلوه زیباتری به ان داد اما درحالی که برق چراغهای راهنمای میدان توسط کابل زمینی تامین میشود وجود این تیرک بزرگ در میدان جای سوال دارد.
درختچههای برقی و طبیعی میدان بجای زیبایی بخشی به میدان باعث برهمزدن نمای میدان میشود ، ریسههای رنگی مربوط به عید غدیر دو سال پیش تاکنون که هنوز در میدان و آن هم در ایام شهادت نیز روشن میشوند از نکات جالب میدان است. به عنوان مثال نصب چهار پروژکتور رنگی و یک فلاشر چهارکاناله میتوانست یک زیبایی خاصی به شبهای میدان ببخشد.
د
بازدید:۳۴۹