کد خبر: ۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲ 26 October 2013

اعلام برنامه‌هاي هفته "پدافند غيرعامل" در خوزستان


سازه نیوز:مديركل پدافند غيرعامل خوزستان با اشاره به شروع هفته پدافند غيرعامل از امروز، شنبه 4 آبان ماه، از برگزاري بيش از 100 برنامه با محوريت پدافند غيرعامل در اين هفته خبر داد.
علي‌اصغر قوچاني امروز، شنبه 4 آبان ماه در نشست خبري هفته پدافند غيرعامل كه در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: هفته پدافند غيرعامل از چهارم تا دهم آبان ماه برگزار مي‌شود كه روز نخست آن به عنوان "آموزش، پژوهش، فرهنگ سازي و پدافند غيرعامل" نامگذاري شد و به لحاظ اهميت آشنايي عموم مردم به خانواده با مقوله پدافند غيرعامل، برنامه‌هاي اين روز در مدارس برنامه‌ريزي شده است.



وي ادامه داد: شنبه، 4 آبان ماه روز نخست هفته پدافند غيرعامل، همايش آموزش ويژه كليه مديران آموزش و پرورش سراسر استان در جهت ترويج فرهنگ پدافند غيرعامل در ميان خانواده‌ها، در ناحيه 4 اهواز برگزار مي‌شود. همچنين مسابقه نقاشي ويژه كليه دانش‌آموزان سراسر استان، با موضوع پدافند غيرعامل از امروز آغاز شد و تا چهارشنبه 8 آبان ماه ادامه دارد.



مديركل پدافند غيرعامل خوزستان گفت: يكشنبه، 5 آبان ماه، روز دوم هفته پدافند غيرعامل با عنوان "اقتصاد مقاومتي، پيشرفت پايدار و پدافند غيرعامل" نامگذاري شده است، در اين روز كليه دستگاه‌ها و مراكز مهم صنعتي استان برنامه‌هاي ويژه اين هفته را برگزار مي‌كنند.



قوچاني افزود: دوشنبه 6 آبان ماه به عنوان "امنيت زيستي، مصونيت، سلامت جامعه و پدافند غيرعامل" نامگذاري شده است كه در اين روز نمايشگاه عرضه دستاوردهاي استان در پدافند غيرعامل در محل پارك 42 هكتاري اهواز آغاز به كار خواهد كرد و تا پايان هفته براي بازديد عموم برپا است.



وي ادامه داد: سه شنبه 7 آبان ماه، روز "امنيت سايبري، فناوري نوين و پدافند غيرعامل" نامگذاري شده است كه در اين روز همايش "سايبري در اهواز برگزار مي شود و موضوعات مرتبط با اين حوزه، تهديدات و اقدامات پدافند غيرعامل در اين همايش مورد بررسي قرار مي گيرد."



مديركل پدافند غيرعامل خوزستان اظهار كرد: چهارشنبه 8 آبان ماه به عنوان روز "بسيج مردمي، آمادگي، مقاومت همه جانبه و پدافند غيرعامل" نامگذاري شده است. در اين روز در سه حوزه زيستي، سايبري و زيرساخت همايش بزرگ استاني در اهواز برگزار مي‌شود.



وي گفت: در روزهاي پنج شنبه كه به عنوان "توليد ملي، صنعت، انرژي و پدافند غيرعامل" و جمعه، 10 آبانماه كه به عنوان "استاندارد سازي، زيرساخت و پدافند غيرعامل" نامگذاري شده است، برنامه‌هايي پيرامون موضوعات مرتبط با نامگذاري روز در سطح استان برگزار مي‌شود.



قوچاني تصريح كرد: علاوه بر برگزاري نمايشگاه دستاوردها و رزمايش و همايش استاني، 100 برنامه ديگر با موضوع پدافند غيرعامل در اين هفته برگزار مي‌شود. از جمله اين برنامه‌ها، بازديد از مترو اهواز و اقدامات انجام شده در بحث پدافند غيرعامل آن، راه‌اندازي قرارگاه پدافند غيرعامل در 17 شهرستان باقي مانده استان، امضاي توافقنامه سه جانبه ميان اداره كل پدافند غيرعامل، سازمان نظام مهندسي و شهرداري به منظور انجام هماهنگي‌هاي لازم در موضوع پدافند غيرعامل، تهيه و نصب بيلبوردهايي با موضوع پدافند غيرعامل، تهيه و توزيع بروشورهايي حاوي اين موضوعات جهت ترويج فرهنگ پدافند غيرعامل ميان عموم مردم و برگزاري صبحگاه مشترك در يك مدرسه به طور نمادين، بخشي از برنامه‌هاي اين هفته است.



وي گفت: پدافند غيرعامل مجموعه اقداماتي غيرمسلحانه است كه موجب كاهش آسيب‌پذيري، افزايش بازدارندگي، تداوم فعاليت‌هاي ضروري، ارتقا پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدها و اقدامات نظامي دشمن است و به عبارتي، دفاع غيرنظامي گفته مي‌شود. پدافند غيرعامل متعلق به زمان خاصي نيست بلكه از باستان تا كنون به روش‌هاي مختلفي مورد استفاده بشر بوده است.



مديرعامل پدافند غيرعامل خوزستان ادامه داد: مراكزي كه لازم و ضروري است براي ساخت آنها تاييديه پدافند غيرعامل دريافت كنند شامل مراكز حياتي، مراكز حساس و مراكز مهم است كه انهدام كلي يا قسمتي از آنها، موجب بروز آسيب و صدماتي در سطوح مختلف مي‌شود. به همين منظور در استان خوزستان با امضاي توافق‌نامه‌اي ميان اداره‌كل پدافند غيرعامل، سازمان نظام مهندسي و شهرداري، بر اساس مبحث 21 پدافند غيرعامل، شهرداري پروانه ساخت به مراكز فاقد تاييديه پدافند غيرعامل، نمي‌دهد.



قوچاني اظهار كرد: حفظ سرمايه انساني، سرمايه زيرساختي و فيزيكي و سرمايه سايبري اهداف كلي پدافند غيرعامل است و از جمله اولويت‌هاي پدافند غيرعامل مي‌توان به پايداري زيرساخت‌هاي حوزه مردمي، حفظ تعادل ملي در برابر تهديدها، حفاظت و مراقبت از مردم، حفظ و پيوستگي دايم با مردم و حكومت، حفظ سرمايه‌هاي سايبري، حفظ استقلال كشور و ارتقا آستانه تحمل ملي اشاره كرد. انجام اقدامات پدافند غيرعامل، كاهش هزينه‌ها را به دنبال خواهد داشت و سازمان‌هايي كه اصول پدافند غيرعامل را در ساخت مركز خود رعايت نكنند، از انجام عمليات ساخت و ساز جلوگيري مي‌شود.

بازدید:۳۰۲